Gå til innhold

trenger hjelp ASAP! bmw 520i e39 1997


harroes
 Share

Anbefalte innlegg

Skulle ta en liten tur på butikken i går og merket at temperaturmåleren pluttselig fløy mot rødt (stopper midt i det røde feltet, ikke lenger). Dette skjedde på flatmark, men så fort jeg kom i en oppoverbakke gikk måleren tilbake til normal posisjon. Vannstanden er normal. Tenkte jeg skulle komme meg hjem fra Hønefoss i dag, siden det er høstferie fra folkehøgskolen jeg går på her..

Hjeeeeelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ta en liten tur på butikken i går og merket at temperaturmåleren pluttselig fløy mot rødt (stopper midt i det røde feltet, ikke lenger). Dette skjedde på flatmark, men så fort jeg kom i en oppoverbakke gikk måleren tilbake til normal posisjon. Vannstanden er normal. Tenkte jeg skulle komme meg hjem fra Hønefoss i dag, siden det er høstferie fra folkehøgskolen jeg går på her..

Hjeeeeelp

Har du prøvd å etterfylle vann? Det kan hende det er lite vann selv om vannstanden står høyt oppe i ekspansjonstanken.

Her om dagen fylte jeg på 3,5liter vann på en 520i, som vannstanden stod til midten av ekspansjonstanken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Når du fyller kjølevæske på E39, må du ha tenningen på når du fyller. Samtidig som de to lufteskruene er åpne. Det er fordi at på denne bilen er det en elektrisk hjelpepumpe i tillegg til den mekaniske vannpumpen. Det er flere tråder her inne som viser hvor disse lufteskruene sitter.

Men igjen....det viktige på E39 er å ha tenningen på. Da vil du høre hjelpepumpen et sted i nærheten av ABS sentralen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...