Gå til innhold

Subber med 255/35-20 på BMW E39


TommyNgu
 Share

Anbefalte innlegg

Min E39 har orginal dim 225/55-16", alternativ dekk dim. 235/45-17".

Dette står i vognkortet.

 

Kjører i dag med 265/35-18" bak på 10" felg og ET18 (mener og huske det var 18"). Subba når jeg hadde 275, men etter jeg valsa så ble det helt flott. Kjører nå med 265 og fikk det godkjent i vogkortet.

 

Hadde 9.5" felg med 265/30-19" bak før, det subba ikke i det hele tatt. Husker ikke ET på disse felgene.

 

Hvordan fikk du godkjent bilen med 265 dekk? Prøvde på det selv, men de bare nektet meg å få det godkjent... Fikk ikke godkjent breiere enn 235 dekk på min, men jeg ville gjerne godkjent hjula mine som sitter på nå. De er innenfor i rulleomkrets, er ikke mer en 1,07% i endring og 7,1mm endring i diameter (vet ikke hvor jeg har det fra, men er det ikke mellom 7,5-15mm per aksel som er lovlig endring i diameter eller er jeg helt på bærtur nå?) Vet at ET'et på felgen er godkjent, men hvilke papirer og dokumentasjoner må jeg ha for å få godkjent det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E39 sedan er godkjent med forskjellig dekk dim forran og bak, touring er ikke det.

Pga M5 ble levert fra fabrikk med bredere bakdekk, touring ble aldri levert med forskjellig dim fra fabrikk.

 

Finst ikke noe papir på at touring er godkjent med forskjellig dim. Har snakket med bmw norge, og dette var svaret jeg fikk.

Derfor må du ha TÜV papirer som sier at felgene er godkjent på akkurat din modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, er det noen som har samme eller skjenner til noen som har hatt problemet at man subber med 255/35-20 bak på en E39? Ser noen med 285/25-20, tror du jeg ville subbe mindre med disse dekkdimensjonene eller tror dere at jeg vil subbe enda mer? Felgen er 10'' brei forresten!

Hvordan kan det ha seg at du har 35 profil, har du kjøpt dekk / felger brukt ?

Nei, dine dekk er ikke innenfor rulleomkrets, du har mer enn 6%.

Bruk dekk kalkulatoren som jeg linket til tidligere så ser du selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...
  • 9 months later...

c68af725ae110a1d66233ebe072a5c6f.jpg

Fikk akkurat godkjent min 2003 525DA Touring på grunnlag av dette. Håper det kan hjelpe flere. Kjøpte GS IFG-50 i 19" med samme dim som Alpina kommer med. Da var det nada problem ;)

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

c68af725ae110a1d66233ebe072a5c6f.jpg

Fikk akkurat godkjent min 2003 525DA Touring på grunnlag av dette. Håper det kan hjelpe flere. Kjøpte GS IFG-50 i 19" med samme dim som Alpina kommer med. Da var det nada problem ;)

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk

 

Hei, hvor fant du det eller hvor står det der hen? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...