kortsluttning Skrevet Oktober 3, 2013 Share Skrevet Oktober 3, 2013 Vurderer å kjøpe en motor til 15000kr fra Sverige, de kan sende for 1200kr i tillegg. -Det er med 1 mnd garanti, er denne til å stole på fra en svensk bilopphugger? -Hvordan blir det med mva? Stopper fraktselskaper opp på grensa og motor blir registrert på meg? Om det er mva eller ikke, er ganske avgjørende for om dette er lønnsomt eller ikke. Takker så mye for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Parts24 Skrevet Oktober 3, 2013 Share Skrevet Oktober 3, 2013 Heisann Denne kommer det mva og tollgebyr på. Tollgebyret er ikke så mye, men siden det skal inn i landet så må dette spediteres av et fraktselskap.. Tipper at det blir rundt 5000 i mva og omkostninger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Edin_M Skrevet Oktober 3, 2013 Share Skrevet Oktober 3, 2013 Er vel også slik at du får refundert svensk mva ved å vise frem papirer for betalt toll og mva i Norge... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Parts24 Skrevet Oktober 3, 2013 Share Skrevet Oktober 3, 2013 Ja så lenge det er svensk moms på den i utgangspunktet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Oktober 3, 2013 Share Skrevet Oktober 3, 2013 Jeg har kjøpt motor fra en svensk høgger 10 mil nordøst for Gøteborg. Denne betalte jeg 7000 sek for med garanti, og den motoren var grei den. Men jeg hentet selv, la motoren i bagasjerommet og kjørte gjennom tollkontroll på Svinesund med hjertet i halsen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå