Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

La nettopp merke til at det var ganske så vått under mattene i bilen nå, værst er passasjer siden ser det ut til. Noen som har peiling på hva dette kommer av? Ser ut som det renner vann fra døren på et eller annet vis?

Skrevet

Og når det menes med helt tett så må alle proppene som holder panelet være intakt og sitte skikkelig. Det skal ingenting til før vannet kommer inn. Been there....

Skrevet

Hadde samme problemet. Tok av dørtrekket på døra til passasjersiden. Det viste seg at plasten (fuktsperren)som var på innsiden hadde løsnet flere steder i underkanten. Kjøpte en Butyl-remse for tetting hos Wurt og festet plasten på nytt der den var løsnet, og siden har det ikke kommet inn en dråpe vann.

Skrevet

Ta av dørtrekket å lim igjen den duken/folien som er bak, det er det som stopper at vannet ikke flommer inn i bilen din fra regn osv via vinduet.

• 2 weeks later...
Skrevet

Du kan f.eks. bruke sikaflex. Lim som ser ut som sort silikon. Noe dritt å få på hendene :P

http://www.clasohlson.com/no/Sikaflex-291i-lim--tette--fugemasse/Pr341033002

Hvordan er det middelet der med tanke på å fjerne vapor barrieren ved en senere anledning? Eller er den sikaflexen der så og si samme middelet som er brukt fra før av? Eventuelt noen som vet hva denne sorte guffen opprinnelig er?

Skrevet

Hvordan er det middelet der med tanke på å fjerne vapor barrieren ved en senere anledning? Eller er den sikaflexen der så og si samme middelet som er brukt fra før av? Eventuelt noen som vet hva denne sorte guffen opprinnelig er?

Det som StigJ nevnte ovenfor, er akkuratt det samme som BMW bruker, det er bare forskjellig etikett utenpå. Samme funksjon.

Bare pass på at du ikke skraper/river opp den barrieren til trekket når du skal ta det av. Forsiktig er nøkkelordet her.

Skrevet

De gangene jeg har fikset det har jeg kjøpt nye fuktsperrer for å være sikker på at det er dette og ingen rifter. Gjorde det samme på Z4en da jeg måtte bytte vindusheisen.

Skrevet

Hadde akkurat det samme problemet med min, merket først at det kom inn vann når det regnet ganske mye. 

Jeg måtte ta opp hele gulvteppet og gjør det tørt igjen.. nesten så det begynte å lukte råttent. 

Pass på å kjøpe ny fuktsperre til døren eller tette den igjen. 

• 2 weeks later...
Skrevet

Da var dørene foran tatt. Fører siden hadde revnet noen par plasser samt at den satt meget dårlig i bunn, så byttet ut hele fuktsperren der. Passasjer siden var ganske hel, men hadde løsnet helt langs bunn, så der tettet jeg bare igjen.

Lurer på en ting forøvrig, hvordan er det med regn nå og denne sikaflexen? Står følgende på Clas Ohlson siden "Herdehastighet ca. 3 mm etter 24 tim." Men det sier ikke meg mye. Men er det slik at hele opplegget vil bli ødelagt om bilen møter noe regn de første 24 timene?

Edit: Skjønner forøvrig hva dere mente med å få sikaflex på hendene, det er noe dritt ja :P

Edit2: Sto inne i rundt 20 grader å påførte sikaflexen, så den fikk vel en 3-5 timer med herding i den temperaturen, men akkurat nå så står bilen ute, har ingen egen garasje dessverre nok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...