Morty999 Skrevet Oktober 6, 2013 Share Skrevet Oktober 6, 2013 har nettopp byttet motor i en e46 320d (m47) bilen er en automatbil, motoren jeg har satt i er ifra manuellbil, så jeg blyttet over led nettet og det som hørte til ifra orginal motoren, MEN jeg flyttet ikke over elektronikken på dieselpumpa... kan dette ha noe å si for att den ikke starter? den får diesel til alle 4 dysene om jeg løsner på rørene. startgass så fyrer den tvert med engang men dør like fort igjen da den har brukt det opp.. i plastrørene ser jeg att det kommer rein diesel fram og tilbake i slangene. noen som har no tips, jeg er grønn på diesel motorer og startsperre greier : mvh Morten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Oktober 6, 2013 Share Skrevet Oktober 6, 2013 Sjekk nummer på pumpene. Det finnes to typer, og de fungerer ikke overens. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Oktober 6, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 6, 2013 Sjekket det og nr er ikke like, må hele byttes da? El kun elektronikken? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Oktober 6, 2013 Share Skrevet Oktober 6, 2013 Hvis jeg husker riktig så slutter det ene nummeret på 020 og det andre på 005 eller noe sånt? Ja. Vet ikke om det lar seg gjøre å bare bytte elektronikken (eller, vet jo at det går, men vet ikke resultatet). Jeg hadde samme problem med min e39 520d. Det jeg gjorde (siden jeg ikke er sinnsykt begeistra for å skru mer enn nødvendig) var å bruke software fra den ecuen pumpa tilhørte. Dette skal egentlig ikke gå, jeg bare prøvde det for moro skyld og det har fungert perfekt. Får en haug med feikoder som ikke betyr noe - har datalogga alle motorverdier og aller er som de skal. Ingen lamper. Kan sikkert gjøre det samme for deg om du vil gjøre det på den måten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Oktober 7, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 7, 2013 Ene pumpa slutter på 020 ja, men den andre slutter på 019.. kan jeg bytte over elektronikken bare? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Oktober 7, 2013 Share Skrevet Oktober 7, 2013 Elektronikken fra pumpa? Jeg vil tro det er mulig. Men har som sagt ikke gjort dette selv (det er ikke som på vp37. vp44 som du har er ikke lagd for å gjøre dette). Ecu kan ikke flyttes over pga ews. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Oktober 7, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 7, 2013 Ja, ser ut som øvre delen\ elektrodelen er skrudd. Vil det gå da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimf Skrevet Oktober 7, 2013 Share Skrevet Oktober 7, 2013 Det er mulig å flytte over startsperre nøklene ifra ene motorstyringen til den andre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Oktober 7, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 7, 2013 Men jeg har ingen ting annet enn motorn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Oktober 7, 2013 Share Skrevet Oktober 7, 2013 Inni pumpa går det et slikt "bånd" ned i pumpa, og denne tror jeg du må klippe og lodde på igjen eller noe i den duren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bentebent Skrevet Januar 16, 2014 Share Skrevet Januar 16, 2014 Hei jeg har samme problemet med en 99 mod E46. Har du funnet noe svar på hva en må gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolf m3 Skrevet Januar 16, 2014 Share Skrevet Januar 16, 2014 Diesel pumpa er forskjell på manuell å automat... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå