Gå til innhold

e46 320d. sliter med å å få fyra etter motorbytte

Morty999
 Share

Anbefalte innlegg

har nettopp byttet motor i en e46 320d (m47)

bilen er en automatbil, motoren jeg har satt i er ifra manuellbil, så jeg blyttet over led nettet og det som hørte til ifra orginal motoren, MEN jeg flyttet ikke over elektronikken på dieselpumpa...

kan dette ha noe å si for att den ikke starter? den får diesel til alle 4 dysene om jeg løsner på rørene.

startgass så fyrer den tvert med engang men dør like fort igjen da den har brukt det opp.. i plastrørene ser jeg att det kommer rein diesel fram og tilbake i slangene.

noen som har no tips, jeg er grønn på diesel motorer og startsperre greier :

mvh

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg husker riktig så slutter det ene nummeret på 020 og det andre på 005 eller noe sånt?

Ja. Vet ikke om det lar seg gjøre å bare bytte elektronikken (eller, vet jo at det går, men vet ikke resultatet). Jeg hadde samme problem med min e39 520d. Det jeg gjorde (siden jeg ikke er sinnsykt begeistra for å skru mer enn nødvendig) var å bruke software fra den ecuen pumpa tilhørte. Dette skal egentlig ikke gå, jeg bare prøvde det for moro skyld og det har fungert perfekt. Får en haug med feikoder som ikke betyr noe - har datalogga alle motorverdier og aller er som de skal. Ingen lamper.

Kan sikkert gjøre det samme for deg om du vil gjøre det på den måten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elektronikken fra pumpa?

Jeg vil tro det er mulig. Men har som sagt ikke gjort dette selv (det er ikke som på vp37. vp44 som du har er ikke lagd for å gjøre dette).

Ecu kan ikke flyttes over pga ews.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...