Gå til innhold

98- BMW M3 E36 3,2 drifteprosjekt


pinadud
 Share

Anbefalte innlegg

Da var man i gang med guttedrømmen. Kjøpte en Engelsk 3,2 liter med rattet på feil side. Bilen har gått mellom 180 og 190k. Motoren har kun gått 90k og ble skiftet på BMW i England.   Det første som har skjedd er klargjøring for bur, altså stripping av bilen inni. Nye sparcostoler er bestilt og mottatt, samt ratt og seler.   Coilovers bestilte jeg hos BCracing og er et kit med uniball, kulelager og er et såkalt driftspec sett.   Ellers er planene relativt enkle; skamsenk, så godt som original motor, evt skifte eksos og få på åpent kn filter eller karboninntak. Ha så lite vekt som mulig, og forsterke diverse foringer i bak og forstilling. Også mekke til litt større svingradius.     emupame7.jpgagynumeg.jpgusypuju9.jpg M3en og trekkbilen/bruksbilen. ebazu6em.jpgy6ytu5uv.jpgnurysudy.jpgzurudabu.jpg Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

Endret av Sjøbuse
Endret topic. Les forumsregler!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy! Blir du å kjøre med rattet på feil side?

Og blir M3 motoren sterk nok tror du for drifting?

Ja, blir nok det. :) S50'en er ikke sterk nok for å holde pro-nivå. Men den holder for å komme inn i drifting, lære seg litt, og nok til å få satset litt! Går ting bra og det blir behov for mer krutt, så får jeg ta det da :)

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes! En liten update! Idag fikk jeg coiloversene takket være BCracing! Med camberjustering i topp, hardhetsjustering og "ordentlige" coilovers bak! Bilen blir også klargjort for litt lakk imorgen. Forrige eier hadde sandblåst litt rundt forbi og grunnet uten å maskere, så er litt som må pusses og fikses :) har også klargjort for buret fullstendig, så det blir satt inn i neste uke hvis alt går etter planen! Da er det egentlig bare de foringene som gjenstår, så er det gull.

Postet bilde

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...