Gå til innhold

yozzy
 Share

Anbefalte innlegg

God kveld!

 

Har en 96 modell e39 523i som nå nærmer seg eu kontroll. Så jeg har diverse spørsmål om bilen medtanke på eu og litt ellers.

 

Hvordan er regelene når det kommer til sjekk? Har frist fra 1.sep 2013 til 31. jan 2014. Kan jeg reise å ta kontroll nå å få frist til å utbedre feil innen 31.jan ?

 

Eu kontroll

 

Airbag lampe lyser har fikset feil på sensormatte pasasjer med en ebay dings. mangler bare å resete lampe... blir vel ingen feil før etter nyttår med airbag ?

 

Drifttemp på montoren viser ikke gåen nål på speedometer (min egen feil).. Blir det en feil ?

 

Lekasje belg eller slanger på nivåreguleringen bak venstre side senker seg bare av og til ned kan da høre lekasje... blir det kicka på ?

 

Bremser slitt bak muligens slitt framme også, håndbrekk holder ikke.. Rister ved nedbremsing og har kommet en varsel med tekst i instrument ganske uleselig pga pixelfeil men er noe slikt (bremsbelag prufer) blir vel bremsebelegg som må skiftes ? den meldinga kom rett etter en hard nedbremsing pga hjort på veien synst jeg hørte en lyd fra venstre side bak som om noe spratt av.

 

Blir nok å skifte alt av bremser før eu inkl bremsebånd til håndbrekk.

 

Bilde av varselen:

post-71299-0-15108900-1381166411_thumb.j

 

Hva tror dere om å få godkjent 18" m5 felger som vinter dekk med dim 225/40/18 ?

 

Spm om bilen ellers

 

Tikking, bilen begynner ekstremt fort og tikke høyt turtall i en liten periode og vips så tikker den følger turtall. Må ta en rolig kjøretur for å få den fin igjen

Kan det være ventiløftere ? Noen tips ?

 

Byttet nettopp lambdasone til rekke 1-3 pga ekstremt dårlig drag og effekt ellers. Alt i orden der nå. 

 

Etter bytte av lambda merket jeg vibrering under tomgang og litt lugging av og til under kjøring.. Hva kan det være ? Den andre lambda sonden ? Kom som sagt rett etter skifte av lambda.. Eller kan det være kam sensor, veivaksel sensor? 

 

Noen har noen innspill på det jeg har forklart her ?

 

Takk, Johann 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Airbag skal være i drift, dette er normalt en 2er feil.

 

Høres ut som det er litt å gjøre med denne bilen din. Hva som blir satt fingeren på og ikke er ofte litt opp til kontrolløren. Uansett bør du få feil på alt som har med sikkerhet å gjøre. Bremser, airbag o.l.

 

Du kan kontrollere bilen din i tiden du spesifiserte. Samme med etterkontroll, skal utføres innen tiden. Dog får du to måneder ekstra tid. Ihvertfall i år.. vet ikke om det blir forandret neste år. Dette har da ingen sammenheng med om du har vært på kontroll og bare skal rette feil. Du får uansett ekstra tid.

 

Om du får godkjent felger som vinterdekk tviler jeg på... regner med det var bare en dårlig formulert setning. Hvis det er normalt innpress på felgene dine så går dette sikkert veldig bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ivertfall at de ikke brydde seg om Airbag lampa når e tok eu , + e tror sikkert du bare må stramme brekker :)

Dessverre finnes det verksteder som slipper biler gjennom med slike feil som lys i airbaglampa eller andre feil. Håper de får svi for det en dag.

Jeg ønsker meg mange flere kontroller av verkstedene, det er det alt for lite av og sannsynligvis er ikke straffetiltakene tøffe nok.

Når man kjøper en bil som nettopp er EU-godkjent skal den være trafikksikker uten slark i understellet og alle sikkerhetssystemer skal fungere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre finnes det verksteder som slipper biler gjennom med slike feil som lys i airbaglampa eller andre feil. Håper de får svi for det en dag.

Jeg ønsker meg mange flere kontroller av verkstedene, det er det alt for lite av og sannsynligvis er ikke straffetiltakene tøffe nok.

Når man kjøper en bil som nettopp er EU-godkjent skal den være trafikksikker uten slark i understellet og alle sikkerhetssystemer skal fungere.

. Nå var jeg på BMW verksted da :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...