Gå til innhold

Bmw 520 e39 singelvanos camsensor eller vanos?


e 39 touring
 Share

Anbefalte innlegg

Er vel en grunn til jeg har kjøpt nye pakninger til vanos? Er jo for å skifte den :smile: Men det retter jo ikke opp feilen jeg har når jeg kjører diagnose og får feil på kam sensor?

vanos funker ikke når hjernen ikke vet hvor kammen står pga feil i kamsensor.

Hvis du får feilmelding på kamsensoren er vel det åpenbare at det er der feilen ligger? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vanos funker ikke når hjernen ikke vet hvor kammen står pga feil i kamsensor.

Hvis du får feilmelding på kamsensoren er vel det åpenbare at det er der feilen ligger? :P

Vel er vel ikke alltid at feilen ligger der en har feil?Har hørt om de som har tatt diagnose og fått feil på kamsensor,skifta kamsensor,mens feilen var veivsensor..Skifta først kamsensor uten at feilen forsvant,så skifta jeg veivsensor uten at det hjalp heller :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, om du ikke får vekk feil med kamsensor, virker det tydelig som at det er ledningsbrudd til/fra sensor eller at sensor rett og slett er gåen.

Du kan jo prøve å måle motstand i den.

 

rundt 12 - 13 ohm mellom terminal 1 og 2, og rundt 0.4 - 0.5 mellom terminal 2 og 3.

Om du ikke får noe motstand uansett, er sensoren gåen..

 

Sjekk veivakselsensor i samme slenge, har mange ganger fått feilkode på kamsensor når det egentlig er veivsensor.

Den skal måle mellom 500 - 600 ohm i motstand..

 

Skal du sjekke de mer, må du må sinuskurve og spenning når bilen går..

Har nå fått sjekka den orginale bmw kamsensoren som jeg skifta ut,den var 12,7 ohm og 1.1 ohm gamle orginale sensoren..den jeg kjøpte hos Koed var bare søppel når jeg målte den..satte inn den gamle sensoren igjen,sletta feil,starta bilen og kjørte diagnose,alt i orden! \:D/

Veivsensoren skifta jeg etter at jeg hadde skifta til ny kamsensor fra Koed,etter at jeg hadde fortsatt feil på kamsensor,så den må ikke ha virka fra starten av..har hele tiden hatt feil på kamsensor,men har vært veivsensor som feila.

Tror at det er lurt og holde seg til orginale sensorer,har opplevd at uorginale følere skaper problemer på bmw.(erfaring med uorginale ABS følere) Bilen virker mye kjappere på gassrespons nå,kammen skifter posisjon nå,men VANOS står fortsatt i LATE posisjon ved kjøring av live data under gasspådrag..burde ikke den skifte posisjon?Er det feilende tetninger i VANOS? Har tetninger og skal skifte dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...