oddrey Skrevet Oktober 8, 2013 Share Skrevet Oktober 8, 2013 Driver å lurer på om jeg skal bygge meg en ny "Nurburgring" bane bil av en M3 E92 Hva må til for å få den "bra", hva trengs av understell osv automat eller manuell.? Kom med innspill her folkens Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Oktober 8, 2013 Share Skrevet Oktober 8, 2013 Spørs jo hva du mener med "bra", og hva budsjettet er..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddrey Skrevet Oktober 8, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 8, 2013 Spørs jo hva du mener med "bra", og hva budsjettet er..? Er litt usikker på hva disse "nyere" m3'ene må modifiseres for å få gode rundetider på Ringen. Ser jo at de bruker de nesten orginale der nede men med BRA så mener jeg at den bør komme godt under 8 min BTG tider men samtidig ikke være en fullrigget racerbil. Altså en mellomting Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddrey Skrevet Oktober 8, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 8, 2013 Er automat kassene holdbare? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Oktober 8, 2013 Share Skrevet Oktober 8, 2013 Jeg ville ha satset på et understell fra en anerkjent leverandør f.eks. Intrax, Nitron, Bilstein og H&R. Kanskje andre stabstag. Oppgradering av bremser er nødvendig, og ville her vurdert BBK fra StopTec eller Performance Friction. Brede felger med brede R-dekk. Dette skal nok være nok til å presse tiden et stykke under 8-min. Videre så blir det å lette bilen, samt halvbur, men det spørs jo hvor langt du skal strekke strikken.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddrey Skrevet Oktober 8, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 8, 2013 Jeg ville ha satset på et understell fra en anerkjent leverandør f.eks. Intrax, Nitron, Bilstein og H&R. Kanskje andre stabstag. Oppgradering av bremser er nødvendig, og ville her vurdert BBK fra StopTec eller Performance Friction. Brede felger med brede R-dekk. Dette skal nok være nok til å presse tiden et stykke under 8-min. Videre så blir det å lette bilen, samt halvbur, men det spørs jo hvor langt du skal strekke strikken.. kjenner du til girkassene på disse? Kunne tenke meg automatkassa hvis de tåler hard kjøring på bane Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Oktober 8, 2013 Share Skrevet Oktober 8, 2013 Den har jeg ingen erfaringer med, og heller ikke hørt noe om, hverken positivt eller negativt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gixxer4fun Skrevet Oktober 8, 2013 Share Skrevet Oktober 8, 2013 Har hørt om del tilfeller hvor DKG kassen ikke har fått tilstrekkelig kjøling, som har ført til at den ene clutchpakken streiker. (Dvs at du sitter igjen med oddetallsgir/partallsgir) Personlig ville jeg nok satsa på manuell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Oktober 9, 2013 Share Skrevet Oktober 9, 2013 Ettersom det er rundetider du jakter etter, er det uten tvil en fordel å kunne kjøre med DKG. Hvis/når jeg skal ha en dyrere banebil, blir det ikke manuell her i gården. e92M3 begynner også å bli såpass gammel at det finnes vel helt sikkert oppgraderingskit for de mest kjente problemene vedr automatkassen i tilfelle. Kanskje du får mer konstruktiv hjelp på http://www.e90post.com/forums/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddrey Skrevet Oktober 9, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 9, 2013 Er DKG jeg også kunne helst tenke meg.. har manuell i E46'en jeg kjører i nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Papperboy Skrevet Oktober 10, 2013 Share Skrevet Oktober 10, 2013 kast ut interiør få på toyo 888 eller lignende.. på ringen handler det mere om skills enn bil.. og tipper du kan snike deg under 8 uten for mye mods.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjanne Skrevet Oktober 24, 2013 Share Skrevet Oktober 24, 2013 skal du kjøre rundetider så er det ikke noe å tenke på ! jeg har DCT i min og den girer helt magisk ! Lysår foran SMG f.eks hvis du bruker det som sammenlikning. Jeg har også Nitron R3 på min som fungerer utmerket! (forøvrig kjøpt hos Nordicmotorsport.com) Utrolig gode biler og kjøre men koster desverre en del mer enn e46 å oppgradere. når det gjelder alt egentlig. men så er det igjen en helt magisk bil i forhold ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Oktober 25, 2013 Share Skrevet Oktober 25, 2013 Kan vel egentlig fortelle at DKG kassen tåler endel Kjørt min med kompressor ca 50000km nå og den holder enda. Har tullet for meg engang, det var fordi den la inn 4giret ved fult hjulspinn. Da klarte den ikke å holde og clutchen glapp og det ble fort varmt. Bjanne reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjanne Skrevet Oktober 25, 2013 Share Skrevet Oktober 25, 2013 mener å ha lest et sted at orginal clutchpakken skal være god for 700, etter det må man gå på med noe mer drastisk. correct me if im wrong, men var det jg kom frem til når jeg undersøkte litt for min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå