Gå til innhold

Tips til førstebil?


Diiesel
 Share

Anbefalte innlegg

Hallo! Ønsker meg en førstebil om ikke så alt for lenge, og lurer på om dere har noen tips. Blir jo selvsagt en Bimmer (så fremt jeg ikke kommer over en Audi Quattro S1 til perfekt pris), men veldig usikker på hvilken. Er ganske forelska i E32, men disse kan vel bli ett heidundrende tapsprosjekt? Vil gjerne ha en bil jeg ikke trenger å være så veeeldig redd for. Sedan, coupe, stasjonsvogn; alt godtas.

Vil helst ikke bruke mer enn 50 000, slik at jeg har en del til felg, front, anlegg, mm. Noen tips i denne prisklassen?

Takk for eventuell hjelp!

 

Mjaa, ettersom at tråden har bredt seg over noen sider nå har jeg fått en del mer lærdom.. (Takk for all respons folkens!) Som følge av dette endrer jeg førsteposten.

 

Krav til førstebil (hvis noen kommer ovenfor noe eller har til salgs)

 

BMW

3, 5 eller 7-serie

2 liters motor eller større

Manuell girkasse

Sort/grå/blå lakk, det meste går greit så lenge det ikke er noen "se på meg" farger

Sort/grått stoff interiør, skinn går og, men da vil jeg ikke at det skal se jævlig ut

Sedan/stasjonsvogn, men jeg kan og gå for coupe (da skal prisen selvsagt være "riktig")

Helst ikke ungdomskjørt (vet godt hvordan jeg selv kjører!), men det er vel vanskelig å unngå

I området Rogaland, Hordaland eller Sogn og Fjordane

EU godkjent (bilen skal fungere ved kjøp uten at eventuelle forbedringer gjøres)

Makspris (inkl. evt. felg/senk osv. som kommer utenom) 80.000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En E39 520i burde vel være en grei førstebil ja, eller så er jo E36 også et godt alternativ.

 

Ikke velg de fineste, da du selv sier du vil ha noe du ikke trenger å være så redd for. Tror mange kan skrive under på at man mest sannsynelig møter en brøytekant eller to første vinteren :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så litt gjennom nå, var ikke så veldig mye å velge i, gitt noen krav som jeg ser ut til å ha glemt..

Det er altså bensinmotor og manuelt gir. Får vel legge dette litt på vent inntil videre da.. Forhåpentligvis kommer det noen juveler i vinter! :)

Kan vel også legge til at jeg helst vil ha svart interiør, og svart lakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha morsom manuell bil med bensin, bør du også se litt på e46 preface eller en e36 av noe slag, føler e39 520 med manuell blir liitt for tung og kjedelig men opp til deg, for 50 laken kan du også finne et bra e36 eksemplar uten rust   :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med for eksempel denne da?

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=44438195

 

Relativt billig, lav kilometer, og nettopp EU godkjent. Ikke så gammel til E36 å være heller :)

 

EDIT: Og servicehefte!

Framhjulstrekk på en Bimmer er ganske dølt.. :P

  

Skal du ha morsom manuell bil med bensin, bør du også se litt på e46 preface eller en e36 av noe slag, føler e39 520 med manuell blir liitt for tung og kjedelig men opp til deg, for 50 laken kan du også finne et bra e36 eksemplar uten rust   :)

Får se litt etter e46 som du snakker om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil påstå at en E39 er en ypperlig førstegansbil, har selv en 98 mod. 523! Utrolig grei og god å kjøre, samt grei plass innvendig, men er jo ikke den mest bensin gjerrige BMWn som er laget! 

Men vil absolutt anbefale E39!
Følger du aktivt med på finn.no, dukker det støtt og stadig opp veldig greie E39´er til under 50 000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...