Gå til innhold

Tips til førstebil?


Diiesel
 Share

Anbefalte innlegg

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=45187184

 

Har ikke kjørt så langt, du får med 19" og 17" felger samt bedre anlegg. Sikkert litt prutingsmonn også :)

 

Til den du så på: Matchende nytt sete kan du finne for 1000-1500 kr om du er heldig. Nye forseter + baksete går fra 3000 og oppover avhengig av type og kvalitet osv.

Varmen i førersetet er helt vanlig, det kan repareres om du gidder, det du trenger er tid, verktøy og deler til et par hundre kroner fra eBay.

AC som ikke virker kan være alt fra ingenting til defekt kompressor. Samme gjelder resten av småfeilene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar og forslag!

Forslaget først; så meeget fin ut fra utsiden (som så og si alle BMW'er gjør.. :P), men ble litt skuffa over interiøret og det at det var automat.. Interiøret kan jeg akseptere, men manuell blir et must.

Du nevnte verktøy.. Vet at det meste en trenger ligger klar til bruk i garasjen, men er det noen spesielle nevneverdige verktøy som trengs til BMW?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gå blindt utifra km stand heller.

Eg kjører no en e34 med 380 på telleren og den e mye tightere og bedre og kjøre enn første e34'n eg hadde som kunn hadde 211 på telleren og servicehefte til 190.

sendt from my unicorn using tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe fasitsvar på det eg det er d vell forsovit ingen som har da dette varierer veldig utifra kjørestil og bilen i seg selv (tenker då på ting som tette filtre f.eks.)

Men vil no tro at det skulle være muli og holde de under 1-1.2 på blandet kjøring.

Kjører dieseldyr eg ;)

sendt from my unicorn using tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Takk for innspill :)

 

Falt pladask for utseendet på denne her: BMW 520i 1992mod m/Rieger styling

Heeerlig bil! Synd at den har gått såpass langt.. Vil helst ha en bil som jeg kan ha i noen år, og da vil jeg ikke ha motorhavari på hjemturen for å si det slik :P

 

Hadde vært takknemlig hvis noen av dere hadde tenkt litt på meg hvis dere kommer over en bil som passer kravene mine.. Kjipt at Rieger styling koster så mye hos GS, kan jo nesten kjøpe den der bare for Rieger kittet og likevel spare penger! (Hvis jeg da kjøper en E34 520i og denne som delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...