mabeta Skrevet Oktober 9, 2013 Share Skrevet Oktober 9, 2013 Heisann, trenger noen kjappe tips. Låner en e34, siden bilen min krangler litt. Og såklart kommer da murhy på besøk, så nå står jeg med en inkontinent lånt bil og en tresylyndret zafira. Nok om skropelen... Problemet med lånebilen er at den lekker kjøleveske, har ikke sett mere inngående på den enn at jeg registrert at vannet renner ut relativt kjapt, det lekker ut til ~maksmerket til radiatoren og stabiliserer seg. Fyller jeg over maksmerket renner det kjapt ned til merket igjen. Klemmer jeg på kjøleslangene kommer det en "surkle"-lyd fra omtrent torpedoveggen. Ser også at det drypper ned fra omtrent bakkant av motor. Merk at dette er når motor ikke går. Med motor i gang og litt kjøring går det sikkert heeeelt fint å kjøre motoren tørr. Noen som har noen gode tips til hva jeg skal sjekke/se på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet Oktober 10, 2013 Share Skrevet Oktober 10, 2013 for gutta som har peiling her inne så kan det være lurt å nevne årsmod å motor type,da e34 er levert med en bråta motorer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mabeta Skrevet Oktober 10, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 10, 2013 Hei, beklager sent svar.... Ja det var det da... Som sagt er det lånt bil, har ikke merket meg hverken årsmoddel eller motorst. Nå står bilen litt unna så får ikke sjekket før i kveld. Det ser egentlig ut som om det lekker ut bakenfor motoren. Er det dreneringshull under varmeregistrert? Frykter at det kan være det, men siden det er tørt og luktfritt inne i bilen får jeg ikke det til å stemme heller. Så hvis noen kan bekrefte eller avkrefte om det kan være feil på registrert uten at det blir vått invendig hadde det hjulpet mye... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mabeta Skrevet Oktober 12, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 12, 2013 Da har jeg fått forsket litt videre. Det var ikke som jeg fryktet (varmeregistret). Etter å ha lagt meg under bilen og fått meg en dusj av kjøleveske og vann fant jeg ut hvor det kom fra. Det kom fra sirkulasjons-pumpa for varmapparatet. Nærmere bestemt hadde den gjennomsiktige "plastkoppen" røket i bunn. Fant bilde av den tilogmed. Så kommer det store spørsmålet, hvor er det lurt å handle inn denne? Håper jeg slipper med å kjøpe bare motoren? Aller helst har jeg lyst til å bare kjøpe "plastkoppen" men den går vel ikke å kjøpe løst? Eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
glue Skrevet November 25, 2013 Share Skrevet November 25, 2013 ebay? ^^ mye billig og helt kurant å finne der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evi Skrevet November 25, 2013 Share Skrevet November 25, 2013 Merkeforhandler. Koster ikke så mye for smådeler, og det er som regel veldig rask levering. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå