E3Sex Skrevet Oktober 11, 2013 Share Skrevet Oktober 11, 2013 Imens jeg hadde planer om å selge E36 sedanen brukte jeg mye tid på nett for å finne neste bil. Planen var egentlig å kjøpe nyere bil, men nå som jeg skal bli student utenbys neste år passa det dårlig. Preface E46 uten sekser og E39 preface var utelukket så hadde ikke mye å velge imellom fra BMW i den ''lave'' prissklassen.Var nesten overbevist om at jeg måtte kjøpe en kjip japaner eller vag som bruksbil, da jeg kom over bmw`s lille sjarmør som ikke har fått sin fulle oppmerksomhet nemlig Compact .Lå for det meste kun 316 ute, og det skulle jeg ikke ha igjen 323ti var for dyr. Så dukket denne opp og så hel og grei ut. Fikk solgt sedanen og var å henta denne 2 dager etter i Bryne, fikk bruk for mndskortet jeg kjøpte når jeg var billøs i kun 1 dag .Er mange som undervurderer og misliker denne karosseritypen til e36, men jeg synes den har potensialet til å bli skikkelig kul med enkle oppgraderinger Valgte denne fremfor en golf eller en toyota carina haha og det er jo trossalt en BMW med trekk på de riktige hjula Bilen er en manuell 318ti 1996 modell med M44B19 som er samme motor som sitter i den sene modellen av Z3 og 318is coupe/sedan. Med sin lave vekt utnytter compacten potensialet i de 140 hk bedre enn sine tungvekt søsken.Fargen på interiøret kunne jeg ha vært foruten, overgangen fra sportskinn i sedanen og setene i compacten kommer jeg nok ikke over, så her kommer det til å bli gjort noe kjapt Eneste problemet jeg er kjent med bilen er at kjøletemperaturen er litt på bærtur, den bruker god tid på å bli varm og når den en gang har blitt varm så er den proporsjonal med hvor ''hardt'' bilen kjøres. Det er heller ikke noe varme i kupeen. Har bestilt vannpumpe og termostat så får håpe det ordner seg.Utstyr:*AC*Takluke*Delt baksete*HIFI høyttalere*Defa alarmOmgående planer:- Fikse varmen/temperatur- 40/30 senkefjærer- Us Blink - Check- Ettermontere grøftelys- Xenon i nær og grøftelys- Sotefilm på frontlyktene- Hvite røde baklykter- Led i interiør og skiltlys- Nye skilter- Fjerne bakrutevisker - Check- Bytte bakpotte med en som brummer litt mer.- Sportsstoler foran- Midtarmlene- Fjerne det lille som er av rust- Lakkrens og polering- Bytte sideblinker i smoked- Lakkere alt av grå plastikk i matt svart- Sorte nyrer??- Ta en grundig service- Bytte hattehylle, noen som har?Planen er å gjøre den litt tøffere, men å holde seg innafor et budsjett, og sist men ikke minst ha det liitt morro på vinteren med riktighjulstrekk . Og hvis bilen klarer å oppføre seg gjennom vinteren, blir denne også skjemmet bort til våren slik som sedanen ble til slutt Nok snakk her er bilder av skitten bil i en mørk garasje med elendig iphone kamera nydelige interiørfargen Us-blink, hadde noen parklysholdere fra noen gamle lykter liggende, lagde hull i blinklysene og stjal strøm fra parklysene og vips så var det lys Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Oktober 11, 2013 Share Skrevet Oktober 11, 2013 Det ekke dårlig - Individual i en Compact! E3Sex reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E3Sex Skrevet Oktober 11, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 11, 2013 Det ekke dårlig - Individual i en Compact!Hmm såppass ja men innebærer det kun fargen på interiøret? Eller er det noen andre skjulte skatter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Oktober 11, 2013 Share Skrevet Oktober 11, 2013 Hm, ser ikke ut som det er Individual, kanskje noe en fikk bestilt. Her er utstyrslista di. Skulle gjerne stått på slutten om du har noe som Individual. Colour MONTREALBLAU METALLIC (297) Upholstery STOFF JACQUARD M.SW/KOENIGSBLAU (E2KU) Prod.date 1996-09-23 Options Code Description (interface) Description (EPC) S240A LEDERLENKRAD Steering wheel, leather S243A AIRBAG FUER BEIFAHRER Airbag for front passenger S315A HECKSCHEIBENWISCHER Rear window wiper S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Deleted, model lettering S401A SCHIEBE-HEBEDACH, ELEKTRISCH Lift-up-and-slide-back sunroof, electric S410A FENSTERHEBER, ELEKTRISCH VORN Window lifts, electric, front S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Floor mats velours S428A WARNDREIECK Warning triangle and first aid kit S441A RAUCHERPAKET Smoker package S498A KOPFSTUETZEN IM FOND Headrests mechanically adjustable, rear S510A LEUCHTWEITENREGELUNG ABBLENDLICHT Headlight vertical aim control S530A KLIMAANLAGE Air conditioning S658A RADIO BMW BUSINESS CD RDS Radio BMW Business CD RDS S676A HIFI LAUTSPRECHERSYSTEM HiFi speaker system L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG National version Germany/Austria Code Description (interface) Description (EPC) S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Dealer List Europe S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR On-board literature, German Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E3Sex Skrevet Oktober 13, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 13, 2013 For å få den runde bakdelen litt tøffere tenkte jeg på en spoiler av noe slag , enten denne http://www.ebay.com/itm/BMW-92-98-E36-Compact-318ti-316ti-3pcs-Rear-Wing-Trunk-Spoiler-/251349706863?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item3a859c286f&vxp=mtr Eller en helt simpel slik http://www.ebay.com/itm/Painted-BMW-E36-rear-Trunk-lip-spoiler-2d-coupe-new-/320962653060?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item4abadd6b84&vxp=mtr Hmmmm blir den 3 delte litt for voldsom? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik89 Skrevet Oktober 16, 2013 Share Skrevet Oktober 16, 2013 Personlig ville jeg gått for leppa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E3Sex Skrevet Oktober 16, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 16, 2013 Personlig ville jeg gått for leppa Hmm gikk litt amok på ebay igår, bestilte blant annen den minste leppa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E3Sex Skrevet November 14, 2013 Forfatter Share Skrevet November 14, 2013 Lenge siden update, men har fått gjort litt småtteri med bilen, synes den begynner å bli litt småkul nå -Byttet til røde/hvite baklykter -Nye skilter -Fikset varmeapparatet - Etter å ha byttet termostat, vannpumpe, renset vannventilen, luftet systemet ørten ganger..var det kabelen i bryteren til varmeapparatet som hadde løsnet har ivertfall varme nå!! -Koblet opp grøftelys med ledningsnett og xenon. -Lakkrens og polering -Montert liten spoiler på bakluken -Grundig service - Bilen er mye mer turtallsvillig nå -Sotet frontlyktene -Byttet til bmw krysseikede felger til vinter Har bare bilder tatt med mobilkamera, meeen slik ser den ut nå US-Blink Med xenon i grøft - ene pæra er trolig defekt derfor den lyser rosa :/ Bilen skriker etter senk, blir å montere noen senkefjærer nå midlertidig, eller vente til våren med komplett senkesett hmmmm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kattlikzm Skrevet November 14, 2013 Share Skrevet November 14, 2013 Soft wash oppsal Blir tøft dette! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik89 Skrevet November 15, 2013 Share Skrevet November 15, 2013 Det ble bra! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend E30 Skrevet Desember 5, 2013 Share Skrevet Desember 5, 2013 tøft med flere grompacter her inne stå på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Desember 22, 2014 Share Skrevet Desember 22, 2014 (endret) Nå er ikke jeg noe fan av compact, men med dine planer er dette er en flott mulighet til å motbevise meg Men gud for et interiør Endret Desember 22, 2014 av Gabz Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå