Gå til innhold

Utstyrsvalg for ny F11 LCI


BMV
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg ville utvilsomt valgt 184 hk. Du får bitte kitt bedre ytelser, men hovedsakelig skiller den seg mer ut ved salg enn alle andre som har 163 hk. HUD er fint det også, så det hadde jeg holdt på andreplass. Panoramatak hser jeg ikke behovet for, annet enn at det er svindyrt om man får steinsprut i det, glassdekning på forsikringen gjelder ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville utvilsomt valgt 184 hk. Du får bitte kitt bedre ytelser, men hovedsakelig skiller den seg mer ut ved salg enn alle andre som har 163 hk. HUD er fint det også, så det hadde jeg holdt på andreplass. Panoramatak hser jeg ikke behovet for, annet enn at det er svindyrt om man får steinsprut i det, glassdekning på forsikringen gjelder ikke.

Enig med deg. Jeg hadde panorama på min forrige E61. Åpnet det aldri, bortsett fra noen ganger da bilen var ny, mest for å sjekke hvordan det fungerte. Er det varmt så slår man jo på aircondition, og da bør alle luker stenges for best effekt.. Jeg kjørte også alltid med trekket for..

Det eneste er at en god del har panorama som "et must" når de skal kjøpe brukt, slik at det kanskje er et argument vedr. videresalg.. (men da finnes det sikkert også sånne som oss, som ikke vil ha det, bla. for å unngå div. problemer og dyre reparasjoner. 

Leser at noen er opptatt av at det blir så "lyst og trivelig" i kupeen med panorama, og at barn i baksetet trives bedre med å kunne se opp mot himmelen osv..

Jeg går nok for 184 hk. xDrive, med ekstra vekt og friksjon, vil jo trenge litt mer power for å ikke bli en sinke.. (Kommer fra 530d, så er litt bortskjemt)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil det ikke være mer fornuftig å velge 163hk, og deretter går for BMW Performance-tuningen? Dette vil vel koste noenlunde det samme?

Nå er det vel kanskje en mulighet at denne ikke er tilgjengelig på biler med Xdrive eneste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil det ikke være mer fornuftig å velge 163hk, og deretter går for BMW Performance-tuningen? Dette vil vel koste noenlunde det samme? Nå er det vel kanskje en mulighet at denne ikke er tilgjengelig på biler med Xdrive eneste.

BMW M Performance Power Kit krever vel strengt tatt at man betaler effekt-avgift i tillegg, hvis man skal følge loven. Dette koster en del, uten å vite nøyaktig. Man bør få den nye effekten i vognkortet, og forsikringsselskapet skal varsles for at alt skal være etter boka. (Tipper de benytter sjansen til å ta et tillegg i pris..)

 

Virker som BMW M PPK ikke har kommet for facelift/LCI med automat (ennå)

For 520d fra 06/10 og 520d xDrive. Ikke for modeller fra 07/13 med automatgirkasse.

For 520d from 06/10 and 520d xDrive. Not for models from 07/13 with automatic transmission

Mulig dette kommer etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW M Performance Power Kit krever vel strengt tatt at man betaler effekt-avgift i tillegg, hvis man skal følge loven. Dette koster en del, uten å vite nøyaktig. Man bør få den nye effekten i vognkortet, og forsikringsselskapet skal varsles for at alt skal være etter boka. (Tipper de benytter sjansen til å ta et tillegg i pris..)

 

Virker som BMW M PPK ikke har kommet for facelift/LCI med automat (ennå)

For 520d fra 06/10 og 520d xDrive. Ikke for modeller fra 07/13 med automatgirkasse.

For 520d from 06/10 and 520d xDrive. Not for models from 07/13 with automatic transmission

Mulig dette kommer etter hvert.

Da sjekket jeg hvor mye avgift man må betale for å trimme F11 520d xDrive fra 163 hk til 200 hk (med feks. BMW M PPK). Det blir 42000 kr i tilleggsavgift. http://www.toll.no/templates_TAD/ChangeVehicleStatus.aspx?id=77&epslanguage=no&step=3#anchorResult

PPK koster vel ca. 18000 i Norge. Til sammen blir det da 60000 kr. for å lovlig trimme fra 163 hk til 200 hk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge BMW ikke rapporterer noe, og man beholder 5-års-garantien hadde jeg personlig ikke brydd meg så mye med å godkjenne det, men det er jo naturligvis opp til hver enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge BMW ikke rapporterer noe, og man beholder 5-års-garantien hadde jeg personlig ikke brydd meg så mye med å godkjenne det, men det er jo naturligvis opp til hver enkelt.

Ja, det blir jo en vurderingssak om man skal gamble litt eller være helt lovlydig... Sannsynligheten for etterspill/kontroll fra "staten" vil jo være ekstremt liten. Usikker på om BMW plikter å rapportere inn slik modifisering/effektøkning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...