Jump to content

Utstyrsvalg for ny F11 LCI


BMV
 Share

Recommended Posts

Jeg ville utvilsomt valgt 184 hk. Du får bitte kitt bedre ytelser, men hovedsakelig skiller den seg mer ut ved salg enn alle andre som har 163 hk. HUD er fint det også, så det hadde jeg holdt på andreplass. Panoramatak hser jeg ikke behovet for, annet enn at det er svindyrt om man får steinsprut i det, glassdekning på forsikringen gjelder ikke.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville utvilsomt valgt 184 hk. Du får bitte kitt bedre ytelser, men hovedsakelig skiller den seg mer ut ved salg enn alle andre som har 163 hk. HUD er fint det også, så det hadde jeg holdt på andreplass. Panoramatak hser jeg ikke behovet for, annet enn at det er svindyrt om man får steinsprut i det, glassdekning på forsikringen gjelder ikke.

Enig med deg. Jeg hadde panorama på min forrige E61. Åpnet det aldri, bortsett fra noen ganger da bilen var ny, mest for å sjekke hvordan det fungerte. Er det varmt så slår man jo på aircondition, og da bør alle luker stenges for best effekt.. Jeg kjørte også alltid med trekket for..

Det eneste er at en god del har panorama som "et must" når de skal kjøpe brukt, slik at det kanskje er et argument vedr. videresalg.. (men da finnes det sikkert også sånne som oss, som ikke vil ha det, bla. for å unngå div. problemer og dyre reparasjoner. 

Leser at noen er opptatt av at det blir så "lyst og trivelig" i kupeen med panorama, og at barn i baksetet trives bedre med å kunne se opp mot himmelen osv..

Jeg går nok for 184 hk. xDrive, med ekstra vekt og friksjon, vil jo trenge litt mer power for å ikke bli en sinke.. (Kommer fra 530d, så er litt bortskjemt)

 

Link to comment
Share on other sites

Vil det ikke være mer fornuftig å velge 163hk, og deretter går for BMW Performance-tuningen? Dette vil vel koste noenlunde det samme?

Nå er det vel kanskje en mulighet at denne ikke er tilgjengelig på biler med Xdrive eneste.

Link to comment
Share on other sites

Vil det ikke være mer fornuftig å velge 163hk, og deretter går for BMW Performance-tuningen? Dette vil vel koste noenlunde det samme? Nå er det vel kanskje en mulighet at denne ikke er tilgjengelig på biler med Xdrive eneste.

BMW M Performance Power Kit krever vel strengt tatt at man betaler effekt-avgift i tillegg, hvis man skal følge loven. Dette koster en del, uten å vite nøyaktig. Man bør få den nye effekten i vognkortet, og forsikringsselskapet skal varsles for at alt skal være etter boka. (Tipper de benytter sjansen til å ta et tillegg i pris..)

 

Virker som BMW M PPK ikke har kommet for facelift/LCI med automat (ennå)

For 520d fra 06/10 og 520d xDrive. Ikke for modeller fra 07/13 med automatgirkasse.

For 520d from 06/10 and 520d xDrive. Not for models from 07/13 with automatic transmission

Mulig dette kommer etter hvert.

Link to comment
Share on other sites

BMW M Performance Power Kit krever vel strengt tatt at man betaler effekt-avgift i tillegg, hvis man skal følge loven. Dette koster en del, uten å vite nøyaktig. Man bør få den nye effekten i vognkortet, og forsikringsselskapet skal varsles for at alt skal være etter boka. (Tipper de benytter sjansen til å ta et tillegg i pris..)

 

Virker som BMW M PPK ikke har kommet for facelift/LCI med automat (ennå)

For 520d fra 06/10 og 520d xDrive. Ikke for modeller fra 07/13 med automatgirkasse.

For 520d from 06/10 and 520d xDrive. Not for models from 07/13 with automatic transmission

Mulig dette kommer etter hvert.

Da sjekket jeg hvor mye avgift man må betale for å trimme F11 520d xDrive fra 163 hk til 200 hk (med feks. BMW M PPK). Det blir 42000 kr i tilleggsavgift. http://www.toll.no/templates_TAD/ChangeVehicleStatus.aspx?id=77&epslanguage=no&step=3#anchorResult

PPK koster vel ca. 18000 i Norge. Til sammen blir det da 60000 kr. for å lovlig trimme fra 163 hk til 200 hk. 

Link to comment
Share on other sites

Så lenge BMW ikke rapporterer noe, og man beholder 5-års-garantien hadde jeg personlig ikke brydd meg så mye med å godkjenne det, men det er jo naturligvis opp til hver enkelt.

Link to comment
Share on other sites

Så lenge BMW ikke rapporterer noe, og man beholder 5-års-garantien hadde jeg personlig ikke brydd meg så mye med å godkjenne det, men det er jo naturligvis opp til hver enkelt.

Ja, det blir jo en vurderingssak om man skal gamble litt eller være helt lovlydig... Sannsynligheten for etterspill/kontroll fra "staten" vil jo være ekstremt liten. Usikker på om BMW plikter å rapportere inn slik modifisering/effektøkning. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...