Gå til innhold

e39 pdc modul


bmw_roadkill
 Share

Anbefalte innlegg

kan det være at den 1.9v med rød plugg er til bmw med pdc i front og bak.. ??  når kom den første e39 med front pdc?

noen som vet ?

vil jeg da få feil på diagnose om at front pdc ikke virker osv..  

 

noen med info ang hva som er uppdatert på 1,9v kontra 1,8v..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

har fått testa den nye brukte pdc modulen.. men får fortsatt " module does not respond" 

 

muligheten er er at jeg har fått en ødelagt modul .. men fins det noen trix for å sjekke om den er ødelag? eller må jeg prøve den i en annen bil?

 

vil jeg få "module does not respond" hvis alle 4 rygge sensorer er ødelagte?  regner egentlig med at det vil stå sensor 1  2  3  4 is faulty i carsoft, og ikke "module not responding"..

 

sikringene er hele..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare få feilkoder på sensorer om dem er gåen.

Vis du har tilgang til WDS (koblingsskjema osv) så ville jeg sjekket der for og se hvor alle ledningene går.

Da er det let og finne ut hvor ting kommer fra.


Men er det carsoft (som ikke er det beste diagnoseprogrammet) som sier at modulen ikke svarer?
Ingen forandring fra den gamle modulen heller?

 

Hvilken modell er bilen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/us/   ahr brukt denne til mye nyttig,og trodde den var bra utfyllende ,men den hadde ingen diagram over pdc.. så må søke opp et annet skjema hvis ingen har et wiering diagram  til pdc for hånd..

 

ja det er carsoft jeg bruker . lurte på og kjøpe bmw scanner 1.4.0 men jeg har 20pin kontakt og ingen obd i bilen, så vet ikke om 1.4.0 vil virke med 20 pins kontakt da alt jeg finner av diagnose er til obd???

 

nei ingen forandring i fra de 2 modulene . alt virker dødt..  jeg har heller ingen PDC knapp i konsollen,men etterhva jeg har lest så tilhører PDC knappen i konsollen bare for pdc forran.av\på. pga den ikke skal begynne pipe når man foreksempel står i kø og bilen forran er nærme?

 

det er en 96 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...