Gå til innhold

e36 orginal stereo fungerer ikke?


Anbefalte innlegg

Heisann! :)

 

Henter en e36 325i i løpet av uken, gleder meg som en unge! :) Det eneste problemet er at bilstereoen ikke fungerer.  Sitter en original kassettspiller fra 1994. Noen som vet hva problemet kan være? Kan det være selve bilstereoen, eller kan det være at ingen av høyttalerne fungerer? Den nåværende eieren sier at det ikke kommer noen liv i stereoen. Alt annet av elektronikk på bilen fungerer utmerket.

Skal selvfølgelig bytte til nytt bilstereo så snart jeg får bilen, men vil vite hva folk har av erfaring på denne bilen når det gjelder org bilstereo.

 

 

Edit:

Fungerte å bytte til nyere bilstereo :)! Takk for all hjelpen folkens! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antagelig så er det snakk om en defekt spiller, eventuelt noe så enkelt som en sprengt sikring så den ikke får strøm. Jeg har aldri opplevd at alle høytalerne takker for seg på en måte at de ikke lager lyd, og ser på dette som høyst usansynlig.

Kan til og med være så enkelt at noen på et tidspunkt har tatt ut spilleren og glemt å plugge den i.

Om det ikke er lys eller andre indikasjoner på liv i originale spilleren så plukk den ut og mål på den originale pluggen om det er spenning der. Nå husker jeg ikke helt, men tror konstantstrømmen er rød og hvit kabel. Får du utslag på 12v der så er det nok spilleren i seg selv som er defekt og det er bare å koble på en ny enhet. Til dette trenger du enten en overgang til iso koblinger, eventuelt kan du lodde inn dette selv.

Som et siste punkt så kan det være at den får strøm, det lyser og alt er koblet som det skal. Det kan fortsatt være at den originale spilleren er defekt og ikke sender ut lydsignal. Det aller enkleste du kan gjøre er igrunn å kjøpe en overgang og bare prøve med en annen spiller. Har du ikke så kjenner du garantert noen som har en i reserve liggende som du kan få låne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har spiller og iso kabel liggende :P Alt er klart, venter bare på bilen.

Tenkte jeg burde spørre på forumet før jeg setter i gang :P hvem vet? Kanskje det bare er en sikring? Kommer mest sannsynlig aldri til å bruke org spilleren igjen, men flott å vite om det er den eller feil med ledninger/sikring. Men det finner jeg ut på torsdag mest sannsynlig :)

 

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...