Jump to content

E39 - Varm motor..


Pokie
 Share

Recommended Posts

Har en 520 fra 98' som jeg har et lite problem med jeg fikk nylig. Under sakte kjøring så blir motoren veldig varm, i følge instrumentpanelet. Men med en gang jeg kommer på hovedveien hvor fartsgrensene er høyere, går da tempen tilbake til der den skal være. Noen som vet hva som feiler bilen?

Link to comment
Share on other sites

Radiatorvifta, den er kobla til vannpumpa med en viskosekobling i mellom.
Den glipper så vifta slurer når bilen er kald, men når den blir varmere kniper den mer til sånn at vifta blåser mer.

Om viskosen er gåen (som ikke er et uvanlig problem) så slurer den selv om motoren blir varm, og da får ikke motoren nok kjøling.
Men så fort du kjører blåser det litt ekstra, og nok til at den får tilstrekkelig kjøling. :)

 

Om du søker på google, etter hvordan og sjekke denne så tror jeg det finst mange guider på dette. :)

Link to comment
Share on other sites

Radiatorvifta, den er kobla til vannpumpa med en viskosekobling i mellom.

Den glipper så vifta slurer når bilen er kald, men når den blir varmere kniper den mer til sånn at vifta blåser mer.

Om viskosen er gåen (som ikke er et uvanlig problem) så slurer den selv om motoren blir varm, og da får ikke motoren nok kjøling.

Men så fort du kjører blåser det litt ekstra, og nok til at den får tilstrekkelig kjøling. :)

 

Om du søker på google, etter hvordan og sjekke denne så tror jeg det finst mange guider på dette. :)

Takk for hjelpen, skal prøve å sjekke dette i morgen :D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...