Gå til innhold

E28 går ikke ordentlig - HASTER

norbakken
 Share

Anbefalte innlegg

E28'n begynte å harke opp Østerdalen i går, Falck fant ikke feilen, så nå spør jeg her:

Kjørte helt vanlig før den plutselig begynte å lugge/nykke samtidig som at turtallsnåla hoppa og dansa i alle retninger. Kjørte ut, og på tomgang stoppa bilen. Får start igjen, og da går den periodevis ordentlig, men så slår det inn en ulyd, høres nesten ut som starteren, og da fisker og harker den, turtallsnåla hopper også da. Reagerer på gass.

Noen som har tips til hva som er galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rotor er det nok ikke, men selve fordelern som gir signal til hjernen og da blir turtellern mongo om den får feil signaler

Som du så i signaturen så er det en M10B18 ja :)

Jeg hadde oppe fordelerlokk og rotor og det så ikke videre pent ut oppi der, men siden bilen fyrer så trodde jeg ikke at det var det som var problemet. Men det skader jo ikke å investere i noen nye fordelerdeler ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit:

Det er nok logisk, både med tanke på lyd og oppførsel at det kan være fordeleren som er gåen. Men vet du/dere om det er mulig å få tak i ny, eller om det skiftes deler inni? Finner selve rotoren på GS, men jeg trenger vel det som strå under den. Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...