norbakken Skrevet Oktober 17, 2013 Share Skrevet Oktober 17, 2013 E28'n begynte å harke opp Østerdalen i går, Falck fant ikke feilen, så nå spør jeg her: Kjørte helt vanlig før den plutselig begynte å lugge/nykke samtidig som at turtallsnåla hoppa og dansa i alle retninger. Kjørte ut, og på tomgang stoppa bilen. Får start igjen, og da går den periodevis ordentlig, men så slår det inn en ulyd, høres nesten ut som starteren, og da fisker og harker den, turtallsnåla hopper også da. Reagerer på gass. Noen som har tips til hva som er galt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
norbakken Skrevet Oktober 17, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 17, 2013 Den ulyden jeg prøver å beskrive høres ut som et utslitt lager e.l. som kobler seg inn, kan også virke som lyden kommer fra bakkant av motoren... Er det noen lager bak der da?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StandUp Skrevet Oktober 19, 2013 Share Skrevet Oktober 19, 2013 Kjenner ikke til E28er men har en E36 og der hadde jeg cirka samme problem. Men sjekk lambdan eller tomgangsregulatoren eller kansje du har lekkasje ved belgen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Oktober 20, 2013 Share Skrevet Oktober 20, 2013 åssen motor? lambdan har ALDRI noe med å gjøre så en bil ikke går... og tomgangsmotoren er nå virkelig ikke i bruk under kjøring? det ligger vell i navnet på den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Oktober 20, 2013 Share Skrevet Oktober 20, 2013 om turtellern hopper å spretter så må det være noe med fordeleren, da det er kun den som gir signal om att motoren går rundt. kommer lyden bak ved fordelern og det? regner med det er m10 siden du har 518 i signaturen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bedmund Skrevet Oktober 20, 2013 Share Skrevet Oktober 20, 2013 hørtes veldig ut som rotor/fordeler problem ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Oktober 20, 2013 Share Skrevet Oktober 20, 2013 Rotor er det nok ikke, men selve fordelern som gir signal til hjernen og da blir turtellern mongo om den får feil signaler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
norbakken Skrevet Oktober 20, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 20, 2013 Rotor er det nok ikke, men selve fordelern som gir signal til hjernen og da blir turtellern mongo om den får feil signaler Som du så i signaturen så er det en M10B18 ja Jeg hadde oppe fordelerlokk og rotor og det så ikke videre pent ut oppi der, men siden bilen fyrer så trodde jeg ikke at det var det som var problemet. Men det skader jo ikke å investere i noen nye fordelerdeler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
norbakken Skrevet Oktober 20, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 20, 2013 Edit: Det er nok logisk, både med tanke på lyd og oppførsel at det kan være fordeleren som er gåen. Men vet du/dere om det er mulig å få tak i ny, eller om det skiftes deler inni? Finner selve rotoren på GS, men jeg trenger vel det som strå under den. Noen tips? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Oktober 20, 2013 Share Skrevet Oktober 20, 2013 er nok selve fordelern det har skjedd noe neddi da gitt, bare å få tak i en brukt fordeler å putte neddi, men viktig å få den på samme plass Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå