Gå til innhold

Trenger hjelp til to problemer med E61 2007mod

Lene O Frank Jakobsen
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har to problemer. Mulig de henger sammen.

1. Fjernkontroll/nøkler til låsing av dører fungerer ikke lenger. Hva kan dette være?

Litt om hva jeg har gjort. Radio fungerte dårlig og glass i bakluka gikk ikke opp. Regnet derfor med at det var ledningen i taket/bakluke da mottaker til fjernkontroll ligger der.

Jeg har nå reparert disse og bakluke og radio fungerer igjen, men ikke fjernkontroll/nøkler.

Har også hørt at fuktighet i mottaker kunne være problemet, Sjekket dette men den er helt tørr og fin.

Begge nøklene sluttet å fungere samtidig så jeg tror ikke det er disse som er ødelagt.

2. Bilen husker ikke innstillingene til seter og radio. Kan dette komme av at jeg ikke får låst opp med fjernkontroll/nøkler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter en tier på kabelbrudd i bakluka. Velkjent feil på E61, akkurat samme feilsymptomer på min, hentet den ut fra verksted sist fredag etter å ha fått skiftet ledningsnettet til bakluka. 10k arbeid og deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan også være fukt, men på min opplevdes det da som ustabilt og ikke helt dødt. Fuktsaken fikk jeg på reklamasjon, ny antenne og bedre tetting rundt boksen. Kabelbruddet desverre oppdaget etter at reklamasjonstiden gikk ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter en tier på kabelbrudd i bakluka. Velkjent feil på E61, akkurat samme feilsymptomer på min, hentet den ut fra verksted sist fredag etter å ha fått skiftet ledningsnettet til bakluka. 10k arbeid og deler.

Jeg har reparert alle kablene i bakluka. En ting kan som kan være feil er at det var 3 helt like og brune ledninger som var røket og disse kan være feil sammenkoblet, men har prøvd forskjellige kombinasjoner og hvis jeg bytter den ene så åpner ikke glasset i bakluka. De to andre har jeg byttet på, men det hjelper ikke noe på fjernkontrollen. (men på enn annen side klarer jeg ikke finne noe annet som ikke virker/virker selv om jeg bytter på de to ledningene.)

Når det gjelder ledningene, er det noen som vet hvilke av de fire hengslene/kabelbuntene i bakluka som styrer strømmen og signalene til fjernkontrollen? ( vil helst slippe og åpne alle fire en gang til)

Det kan også være fukt, men på min opplevdes det da som ustabilt og ikke helt dødt. Fuktsaken fikk jeg på reklamasjon, ny antenne og bedre tetting rundt boksen. Kabelbruddet desverre oppdaget etter at reklamasjonstiden gikk ut.

Fukt er det ikke for jeg har åpnet denne etter kraftig regnvær og vask med høytrykksspyler og det fins ikke vann i den. se første post.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg skrudd på dette selv, men som regel har alle kabler en individuell. Om de har samme grunnfarge er de skilt med en "strek" i kontrastfarge til de andre.

Jeg vet bare at på min ble det lagt opp ny midlertidig ledning mellom komponentene som styrer antenna/nøkkel for å feilsøke. De ble kjapt konstatert brudd i en kabel. Om du ikke vet hva som går til hva, så ville ikke jeg koblet så mye om hverandre. Du finner sikkert info i EWS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også dette bruddet på forrige bil. Lodda sammen igjen selv, men fungerte fortsatt ikke. Satte den derfor på verksted. De brukte 20t på å finne ut at sikringa også var gått da jeg hadde latt leder komme i kontakt med karosseri... Husker ikke nummer på sikring, men var 5A som var nesten ikke mulig å se at den var gått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også dette bruddet på forrige bil. Lodda sammen igjen selv, men fungerte fortsatt ikke. Satte den derfor på verksted. De brukte 20t på å finne ut at sikringa også var gått da jeg hadde latt leder komme i kontakt med karosseri... Husker ikke nummer på sikring, men var 5A som var nesten ikke mulig å se at den var gått.

Jeg har sjekket alle sikringene (tatt ut en og en) for det er mange sikringer som går til en og samme ting. Fant ikke noen som var i stykker :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg skrudd på dette selv, men som regel har alle kabler en individuell. Om de har samme grunnfarge er de skilt med en "strek" i kontrastfarge til de andre.

Jeg vet bare at på min ble det lagt opp ny midlertidig ledning mellom komponentene som styrer antenna/nøkkel for å feilsøke. De ble kjapt konstatert brudd i en kabel. Om du ikke vet hva som går til hva, så ville ikke jeg koblet så mye om hverandre. Du finner sikkert info i EWS.

Skal prøve med midlertidig ledning til antenna/nøkkel for og se.

Men hvis radio antenna har begynt og fungere (noe den har) etter at jeg har reparert ledningene skulle ikke nøkkel også fungert eller er det to forskjellige mottakere i boksen som trenger hver sin strømforsyning? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kansje noen av disse hjelper deg? Regner med du har start button men trur prosedyrene skal være di samme?

http://www.programmingmyremote.com/pmr/bmwremote.html

http://www.youtube.com/watch?v=JZ1EZeDsjOU

Ja, jeg har start button og det er dessverre disse prosedyrene jeg har forsøkt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sjekket alle sikringene (tatt ut en og en) for det er mange sikringer som går til en og samme ting. Fant ikke noen som var i stykker :(

Skal høre om verkstedet husker hvilken sikring det var jeg så kan du uansett bare prøve en ny en. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...