Gå til innhold

Diagnose utstyr BMW E90, DPF varsel (Bergen)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har utstyr til å ta en diagnose evt. igangkjøre regenerasjonen ? 

Har fått ett par varsler nå siden det har blitt en del småkjøring siste året, tok den ut på langtur i dag og kjørte en del på 100-130km/h men fikk ikke vekk varselet.

Er snakk om en 325d manuell 3.0l ! 

Takker! :)

Skrevet

Beste er å kjøpe erstatningsrør og programmering av oss! :D

Ellers kan man "forespørre" regne gjennom DIS, men man kan ikke tvangs starte det som eks ford kan (forhøyet turtall, bilen i ro). Du må like fult kjøre den aktuelle strekningen.

Det er heller ikke uvanlig at når du først begynner å få opp varsel så går det bare en veg, du greier kanskje å forsinke prosessen noe, men hvis du lese av "mottrykk" med diagnose når du kjører så får du en pekepinn.

Skrevet

Det har seg nemlig sånn at for 2 år siden fikk eg samme varselen. Og den fikk eg vekk ved hjelp av bmw sitt utstyr.
Problemet kom igjen nå etter 2 år, jeg merket "regenerasjonen" startet den andre dagen men jeg kjørte i kø, måten jeg merket det på er at det luktet diesel inni bilen...så jeg fikk ikke "blåst" bilen, med 20-40 km/t.

Skrevet

Det skal ikke lukte diesel i bilen. Regen er bare at når hoved innsprøytninga er ferdig (og stempelet da på veg ned) så startes det en "etter innsprøytning" for å heve eksostemp.

Men ja, prøv med tvangsstart av regen. Husk å lese av "fyll mengde" før og etter, samt mottrykk under full last.

Skrevet

Mulig det var bilen foran, og eg tulte noe jævlig. står lite info om sånne ting på nette så vet egentli ikke, noen sier det skal kjennes lukt osv...

Hva mener du med fyll mengde? OG hva bør mottrykk være når det er optimalt? 

Skrevet

"fyllmengde" er en verdi som angir hvor "fult" ecu beregner filteret til å være.

Optimalt bør mottrykket være 10mbar :P

Fra spøk til revolver så bør mottrykket på et bra part filter ikke være noe høyere enn 350mbar på fult pådrag. Når du passerer 450mbar mottrykk så iverksettes tiltak for å redusere effekten (du vil dog ikke merke noe særlig til dette før du er oppe på rundt 600mbar normalt).

Skrevet

Beste er å kjøpe erstatningsrør og programmering av oss! :D

Ellers kan man "forespørre" regne gjennom DIS, men man kan ikke tvangs starte det som eks ford kan (forhøyet turtall, bilen i ro). Du må like fult kjøre den aktuelle strekningen.

Det er heller ikke uvanlig at når du først begynner å få opp varsel så går det bare en veg, du greier kanskje å forsinke prosessen noe, men hvis du lese av "mottrykk" med diagnose når du kjører så får du en pekepinn.

Jeg prøver men får jo verken svar på pm eller mail :P

Skrevet

hmmm...oops.. du og 181 andre per nå.

Sagt enkelt, de med konkrete henvendelser eller bestillinger blir prioritert (Sier ikke at det ikke dette du har sendt, men mange vil gjerne ha avhandlinger frem og tilbake, og det har jeg ikke tid til).

hva gjaldt det? (evt send noe på nytt, og pm med mail adr så jeg finner deg).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...