Gå til innhold

E36 Vil plutslig ikke starte.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann! det hele begynte med at jeg og noen kompiser var ute å kjørte, så begynte plutselig ABS-lampen og lyse, så tenkte bare at dette var en sensor. Rett etterpå begynte cd-spilleren og kutte, skrudde seg av og på hele tiden. Når jeg stoppet bilen ville den ikke starte.  Prøvde å starte den noen timer senere og da startet den med en gang. En kompis mente han hadde hatt samme problem og da var det starteren som gåen. Noen som tror det stemmer? Takk for alle innspill :)

Hadde den forøvrig på diagnose for 1 uke siden, pga den fjusker litt ved pådrag, men de klarte ikke lese ut noen feilkoder, så de mente toppdekselpakningen var gåen. (er litt olje i plugghullene) 

Skrevet

Drar starteren rundt? Da er nok ikke den gåen. Høres vell ut som en elektrisk feil iog med det som skjedde i forkant.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Skrevet

Hadde noe lignende med e39'en. Sjekk polene på batteriet. Det var tydligvis løst med meg og pluss'en hadde hoppet av og beveget seg sånn at det var kontakt av og til.

Det er hvertfall garantert et problem med strømtilførsel. For sikkerhetsskyld mål spenning på batteriet nå, og hvilken spenning dynamoen gir når du får start igjen.

Skrevet

Hadde noe lignende med e39'en. Sjekk polene på batteriet. Det var tydligvis løst med meg og pluss'en hadde hoppet av og beveget seg sånn at det var kontakt av og til.

Det er hvertfall garantert et problem med strømtilførsel. For sikkerhetsskyld mål spenning på batteriet nå, og hvilken spenning dynamoen gir når du får start igjen.

Skal prøve å få gjort dette så snart som mulig, holder på å skifte toppdekselpakningen nå, så blir kanskje imorgen eller onsdag:) håper der kan være noe så enkelt som det du sier! Dynamoen er forresten nettopp byttet, under 2 mnd gammel.

Skrevet

Hei, jeg har samme problem, så jeg lurer på om du har koblet av\på noe av de elektriske koblingene under innsuget?

Har ikke fiklet under der på en stund. Eneste jeg gjorde da var å rense ICV'en og bytte en slange. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...