Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Hei

Ny på forumet her, og lurer allerede på noe.

Har nylig kjøpt en 1-serie e87 118i 2.0l -07

Syns den antennen som står på er ganske kjip, og vil bytte den til haifinne antenne.

Er det noen ulemper med å bytte? (f.eks dårligere radiosignal, gps etc.)

Er det noen her som har noe erfaring med dette, evnt. linket meg til en annen tråd hadde jeg satt stor pris på det..  :beer:

post-77386-0-61039500-1382392708_thumb.j

Endret av Saltkjelen
Flyttet fra prosjekter til teknisk. Redigert topic til å inkludere bilmodell.
Skrevet

1-serie hatchback kom aldri med haifinne originalt, og de BMW-ene som kom med dette har radioantennen i et vindu. Du vil derfor i praksis miste radioantennen din, og får en tilsvarende god radio.

Vil heller anbefale deg å kjøpe original "sports"-antenne.

Skrevet

Kjøp heller en orginal BMW sport antenne, denne er mye kortere enn den lange org pisken, ser mye freshere ut, koster 250kr tror jeg det var, og montering er bare å skru av gamle for hånd og på med nye.

Ørlitegrann dårligere radiosignal får du, men sånn er bare fysiske lover, mindre antenne, mindre signal.

554C0504-F735-4368-BB6B-9711BA8684CF-533

Litt dårlig bilde, men der kan du se en montert på min.

Skrevet

Den så plutselig mye bedre ut med den kortere antennen, men hadde sett enda litt sintere ut med "haifinnen" så det var en bummer  [-(

Vet noen hvor jeg evnt. kan få kjøpt en orginal sportantenne til en god pris i Oslo-området. Eller en nettbutikk  :smoking:

Skrevet

Får jo kjøpt slik antenne som du limer på en rute. Også kan du bare sette på en haifinne til "pynt"

Det kunne vært noe. Best of both worlds  \:D/

Har du noe erfaring med dette arbeidet. Er det krevende, eller så enkelt at at jeg kan f.eks trekke en slik antennekabel i listene på bakruten?

• 1 year later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...