Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

heisann! :)

tenkte jeg skulle få laget en prosjekt tråd på bilen min! jeg har hatt bilen i et år snart og mye har skjedd siden jeg kjøpte den :)

den hadde endel rust i hjulbuer bak og bakplata, så jeg har byttet begge hjulbuer og bakplate! ble kjøpt nye fremskjermer, panser og fører dør og bilen ble hellakkert i mai :) og til å begyne med så var det stance all the way som var greia, men har lagt det litt fra meg og bygger banebil i stedet :)

specs liste hittil :

motor : m50b25 uten vanos

- ombyggd kina grenrør for toppmontering

- t4/t3 ar63 kina turbo

- ukjent dump

- 38mm ukjent wastegate

- aeromotive kopi bensintrykks regulator

- oljekjøler og s50 oljefilterhus

- 580 simens deka dyser

- fekzen turbo chip

- walbro 255l bensin pumpe

- 600x250x80 intercooler

- prosport bredbånds lambda

- 3" eksos hele veien fra turbo med simons potte

står ta tecniks coilovers på nå, men de vil bli byttet ut med k-sport drift understell!

full m-tech styling

gule lykter

momo 90mm ratt

hydraulisk håndbrekk

autogauge oljetrykk og turbotrykks måler

sparco pro2000 bøttestoler

sabelt 4 punkts belter

bbs lm kopier 8x17 og 9,5x17

k-sport dempertårns lager fremme

er mye som mangler før jeg er klar for sommeren igjen, så mye skal gjøres i vinter :)

planer for vinteren er :

-pedersen racing bur

- pusse opp alt av understell og powerflex hele veien

- få på 3,2 bremsene jeg har liggende

- fuelcell og bosch 044 pumpe

- cooperpakkning og arp

- nuke fuelrail

- nuke 50mm dump

- ny wastegate

- få på zf kassa jeg har liggende med 4puck sinter og sterkere trykkplate

-legge opp nye bensinslanger

og sikkert mer som kommer på lista etterhvert :)

har enda ikke fått bilen til å gå skikkelig etter jeg fikk på plass chippen, virker som om den får formye eller forlite bensin, falsk luft?

om noen har erfaring med turbo chip så kom gjerne med tips :)

Endret av golf325turbo
Skrevet

Til å begyne med så kjørte jeg 0, 3 i trykk med orgilal hjerne og dyser, syntes dette fungerte kjempe bra :) vil lade rundt 0, 8 til 1, 0 bar som chippen er satt opp til :) noen som vet ca hvor mye effekt jeg vil ha da? Bilen er orginal 320 btw og skilta tokk biltilsynet på vei til gatebil i sommer, hehe :)

Om noen har fuelcell, fuel rail og 044 pumpe til salgs må dere skrike ut :)

Skrevet

Jeg satt på plass orginal chippen og dyser i dag for å få brukt bilen litt igjen :) og får prøve meg litt frem i vinter med den chippen, hvis ikke jeg får det til så kjøper jeg et skikkelig sprut :)

Skrevet

Hei og hopp ! :)

Hadde prøveskilt på bilen om fredag, og må si at jeg syntes bilen går forferdelig godt til å bare kjøre på 0, 3 i trykk!

Men jeg har skrudd av innsug og skal bytte fuelrail og legge opp nye bensinslanger :) og jeg lurer på hva dere gutta som kjører m50 turbo gjør med tomgangs regulatoren når dere bygger turbo? Om jeg tetter slangen så blir jo bilen kvælt! Har lyst til å prøve chippen og dysene igjen! Og for de som kjører med sprut, fjerner dere tomgangs regulatoren helt?

Hadde vært greit med svar da jeg er helt blank på dette selv ..

Kommer med en update til kvelden med litt bilder av ting som er gjort :)

Skrevet

Spara alla original funktioner så som tomgångsregulator, lambdasond osv för allt fungerar fint med chipet. Alla funktioner finns kvar :)

Tänk på att allt måste vara helt tätt mellan LMM och motor, får inte läcka någon luft. Du kan inte heller ha öppen dump mellan LMM o motor. Försök att ha långt avstånd mellan LMM och andra inkommande rör så som tex rör från återcirk dump med mera, för dessa stör ut LMM när den mäter flödet.

Har du fått chansen att testa med bredbandslambda än? Vore intressant med siffror så kan jag justera ordning på chipet om det behövs.

Mvh A.Fekzen

Skrevet

skal prøve på nytt og gjøre alt skikkelig ! takk for gode svar og veldig god service fekzen! :)

 

har fått bredbåndslambda, må bare få sveisa inn mutter i downpipen :) skal komme tilbake med tall, fekzen :)

 

slenger ut noen bilder av ting som er blitt gjort :)

20131023_131202_zps515096f3.jpg

20131023_131137_zpsc5ce2427.jpg

bilen i garasjen :)

20131028_142356_zps3cc2c30a.jpg

liten burnout i garasjen må til :)

20131028_151259_zps5678804f.jpg

prøve skilt på fredagen som var! morro når det begynte å regne med sveisa sperre :)

20131025_124847_zpsef257186.jpg

min bil og bimmer'n til fatter'n nyvasket :)

20131028_164321_zps1fc0e094.jpg

fått laget en plate til målere, skal støpes et lag glassfiber på og trekkes med vinyl eller carbon folie !

20131028_164607_zps9f240a72.jpg

av med innsuget i dag :)

20131029_165305_zps766a5165.jpg

bare satt innsuget på plass igjen for å måle til bensinslanger :) an8 inn og an6 ut :)

20131029_195305_zps7f8626b6.jpg

 

kommer med ny update så fort det er gjort noe mer :)

Skrevet

Heisann ! :)

Da har jeg fått på plass chippen og dyser igjen, og har fått alt tett! Og nå går bilen skikkelig godt!! :) lader 0, 8 bar og det funker knall bra :) blir og prøve 1 bar i morgen ! Bilen går litt ujevnt på tomgang men helt friskt på flat pedal :) bredbånds lambdan viser rundt 11 på full gass og bensintrykks regulatoren viser ca 3 bar :)

Eneste problemet nå er at det 90 graders silikon slangen mellom innsug og lmm hopper av etter litt kjøring ! Er på lmm den løsner .. og får faen ikke slangen til å sitte på plass, noen tips? :)

Kommer med update snart :)

Skrevet

Har fått testet litt mer og bilen går virkelig godt nå med 0, 8 bar i trykk :) fikk fikset probleme med slangen som hoppet av, pussa på lmm med 40 grovt papir og vasket alt med silikonfjærner og fikk på skikkelig klemme :)

Men når bilen står på tomgang så går den veldig fint på tomgang, og lambda viser 14, 8! men så plutselig går den ujevt og lambda viser over 20 .. og så blir den fin igjen! Hva kan dette være? Det hjelper ikke å ruse bilen heller.. det bare kommer og går !

Bruker lmm og orginal lambda .. kan det være noe av det som tuller?

Skrevet

Nå begynner jeg å bli drit lei hele forbanna bilen!

Prøvde bilen en tur i stad og da var det bare fusk og kutt igjen ! Prøvde å justere litt igjen, og prøvde en tur, men når trykket kom så kom det et smell og svart røyksky og så begynte bilen og gå på 1500 omdreininger på tomgang og lambdan viser 12 ! Hørte det var trykk på radiatoren, så skrudde av lokket og da kom det helt brunt skommete tjukt vann ut .. topp-pakkning som gikk i lufta? Når jeg prøver å ruse bilen så er den sur til jeg får rusa den opp litt og da hørtes den frisk ut igjen !

Noen som har peiling? Nå vil jeg bare at faenskapen skal funke og ikke bare kødde !!

Skrevet

har du sjekka at lmm din er i orden . bilen går jo helt på tryne når den er dårlig . kan være veiv sensor som begynner å bli dårlig får en merkelig oppførsel av det å . no anna jeg har vært borti sjekka at dynamoen lader sikklig . enkle ting å sjekke . begynn med det billigste først  :headbang:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...