Gå til innhold

Hvordan er Parts24?

Mr.Awesome
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg hilste på grøfta med bimmern for en stund siden, og begynner nå å kikke etter ny front. Trenger bare frontleppa. Tenkte meg m-tech type 2.
Fant en på parts24.no. Noen som har erfaringer med denne nettsida? Er den pålitelig? De sier at passformen er strålende, men vil den passe fint på 318 stv. 2000-modell?? 
Fronten koster 1690, og tilhørende tåkelys koster 690, eventuelt sotede koster 590. 
Synes dette var så billig, så ble veldig fristet... :P

Endret av Saltkjelen
Flyttet til annet bil- & motorprat.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg hilste på grøfta med bimmern for en stund siden, og begynner nå å kikke etter ny front. Trenger bare frontleppa. Tenkte meg m-tech type 2.

Fant en på parts24.no. Noen som har erfaringer med denne nettsida? Er den pålitelig? De sier at passformen er strålende, men vil den passe fint på 318 stv. 2000-modell?? 

Fronten koster 1690, og tilhørende tåkelys koster 690, eventuelt sotede koster 590. 

Synes dette var så billig, så ble veldig fristet... :P

frontfangeren har dårlig passform, men den passer hvis man modifiserer litt den passer litt dårlig på sidene, og man må borre egene hull for skvettlapene framme man må ta av fra orginalfangeren. tåkelysene som er sotet er veldig mørke, så vil anbefale klarglass. etter min mening syn jeg pharts24 er noe f.... bana dritt. har bare plagdes med dem med dårlig sørvis osv. har ikke planglagt å handle fra dem mer for å si det sån, men det er selfølgelig opp til dem selv:)

Staurbakk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bekrefte at frontfangere har dårlig passform. Kjøpe en M-tech fanger til E36 fra parts24, og på begge sidene stikker fangeren litt utenfor. 

I tillegg så er festene til tåkelysa elendig støpt, endte meg at jeg måtte feste tåkelysene mine med strips. 

Kommer ikke til å bestille deler derfra lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det slik, det eneste alternativet du har er originale deler. For parts24 kjører de beste kopifangerne man får kjøpt per dags dato. (Jeg har en av billigvariantene til min e36, og den er ca 90% tenker jeg, siste 10% skal den bli bare jeg orker. (det er slikt man ikke ser før den er på plass). dersom man surer overfor at man må modde litt deler til 1/3 av originalprisen synest ivertfall jeg man man bør stikke fingern i jorda.

Bra priser, dem har slitt litt med treig levering men tror dem har skjerpa seg der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe utstyr, bare litt triksing. Det lengre oppe med at fangeren stikker litt utom er faktisk samme problem som jeg har bak, men det løste jeg enkelt ved å legge litt press på fangeren mens jeg skrudde den fast. Man bør bare være klar over som jeg nevnt at en billigfanger ikke har 100% passform slik man forventer av originaldeler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk faktisk min fanger levert i dag, fra Parts24(E36 m-tech fanger). Rask levering; kun 2 dager etter betaling. 

Da jeg åpnet pakken i dag så merket jeg noe med en gang. Plastikk-gitteret som skal være i midten er støpt i en S-form, så den passer ikke i det hele-tatt. Kjempe skjev!. Så den må jeg "trikse litt med", som Håskjold skriver. Skal oppdatere i morgen, da jeg installerer fangeren. 

Men uansett om passformen må "trikses litt med", så synes jeg det er greit. Jeg har lett etter fanger en stund. Fikk denne for 840,- inkl frakt, det synes jeg er billig. Billigste original brukt-fanger jeg fant var 2000-2500+frakt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk faktisk min fanger levert i dag, fra Parts24(E36 m-tech fanger). Rask levering; kun 2 dager etter betaling. 

Da jeg åpnet pakken i dag så merket jeg noe med en gang. Plastikk-gitteret som skal være i midten er støpt i en S-form, så den passer ikke i det hele-tatt. Kjempe skjev!. Så den må jeg "trikse litt med", som Håskjold skriver. Skal oppdatere i morgen, da jeg installerer fangeren. 

Men uansett om passformen må "trikses litt med", så synes jeg det er greit. Jeg har lett etter fanger en stund. Fikk denne for 840,- inkl frakt, det synes jeg er billig. Billigste original brukt-fanger jeg fant var 2000-2500+frakt. 

Hmmm. Hadde vært veldig fint hvis du vil oppdatere meg hvordan det har gått!! (Y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt kukent, og tar tid. Samt pass formen er ikke helt perfekt

Jeg måtte drille hull på sidene, og sette inn en skrue inn skvettlappen. Synes ikke og ser bra u:) jeg måtte skru på siden, ellers stikker den ut på sidene,

Jekk opp bilen og sett jekkstøtter på begge sidenee. ta av dekkene og skvettlappene på hver side

skru de to store skurene som er montert på metallramme med 10 mm

så 2 skruer på sidene. og 3 clips under

iallefall sånn det var på min! Men min er facelift. men skal være det samme

så er det bare trekke den rett ut

og over føre metallrammen og skruene på den nye fangeren, sette den på og finne en måte å få den til å passe på sidene

par timer arbeid:)

hvis du skjønte noe av det :grin:  :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm. Hadde vært veldig fint hvis du vil oppdatere meg hvordan det har gått!! (Y)

Blir ikke helt ferdig i dag. Men kan hittil bekrefte at tåkelys passer absolutt ikke! Men tror jeg fant på en smart løsning som jeg kan vise i morgen.

Leppen under fangeren som fulgte med har dårlig passform og stikker litt ut på siden. Må forresten bores fast. Bruk selvborende-skruer og lakk dem svarte.

Selve moteringen har jeg ikke begynt på enda. Tar det i morgen. Skal oppdatere :)

Edit: Man får hva man betaler for, rett og slett. Hadde vært 100 ganger lettere å montere original fanger. Men... Det virker som dette funker, og er mye billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har handlet fra de og da handlet jeg kopi av M5 fanger til Bmw e39, denne her var det produskjons feil på, så jeg hadde regnet litt tid og arbeid siden jeg fikk den for 900kr :P Men det var ganske rask levering, jeg tror det var 2 dager. men den produksjonsfeilen var bare en bagatell og det fiksa jeg på 2 min :) Men det jeg kan si at festene i fangeren har begynt og dette av på sidene pga de er ikke skikkelig limt så jeg må evt lime de selv :P Men jeg kan ihvertfall ikke klage på de :) Men jeg har aldri snakket med de på kundeservice eller over mail så jeg vet ikke hvordan de er sånn sett :) Men jeg er fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med fangere er et lite mareritt å forholde seg til - men på generelt grunnlag av det vi selger kan jeg si følgende:

E36: Skal i utgangpunktet sitte bra på bilen - har solgt rundt 150 stk og aldri hatt klager på passform. Akkurat nå selger vi et parti med fast leppe, og de har erfaringsmessig litt dårligere passform eller kan være litt mer trøblete og montere. Uansett så skal det går rimelig greit. Dersom noen har fått E36 fanger med veldig dårlig passform så kan dere få en ny dersom det er et ønske, de skal passe - visst de ikke passer så får vi det kreditert med leverandøren.

Kommer til å få inn den "grå" kopifangeren også til E36, som blir noe dyrere - sikkert rundt 1790,- Vet at den har et veldig godt rykte. Alt leveres med løse deler osv.

E46: Dette er meget bra fangere som skal sitte 100% på bilen - de er også veldig glatte og har en fin overflate. Selger mye av de, ingen klarger.

E39: Har vært et lite mareritt - har hatt mange forskjellige varianter (selv om de ser helt like ut). De som vi selger nå til fullpris 1990,- skal sitte bra uten glis. Dersom de ikke gjør det kan du selvfølgelig heve kjøpet. Som noen nevner så har vi også solgt en del billigere fangere som vi importerte direkte fra Kina, de var dessverre ulike skader på i tillegg til at passformen var dårlig.

Håper det var litt oppklarende, bare å spørre om det er noe. 

PS: Til E46 trenger du nye skinner om du har facelift dette er noe vi ikke har vært klar over tidligere. Dette var det GS som gjorde meg oppmerksom på. 

Bruk rabattkode "bimmers" så får du 5% ... til alle bimmersmedlemmer;) Fylles ut oppe i hjørnet i kassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å legge inn resten av hvordan det gikk. Så jeg gjør det nå.

"Leppen" under tok jeg å festet med selvborende skruer. Sitter veldig bra. Lakket senere over med svart lakk på skruene.

nw9j.JPG

Gitteret som var veldig skjevt fikk jeg trykt på plass med litt makt, ned i disse "tappene" den skulle ned i.

bo8l.jpg

Deretter fikk jeg en kompis til å holde det nede; mens jeg "plastikk-sveisa" det fast. Ved å smelte "tappene". Nå sitter det veldig bra, og ser bra ut!

6qam.jpg

Fangeren passet så å si perfekt til bilen faktisk. Veldig lett å få på plass.

vpll.jpg

Tåkelysene passet ikke ordentlig. Men det jeg gjorde var å bruke "klæbelim" eller gummilim(eller hva folk kaller det); som gjør at den sitter veldig bra + at limet ikke synes. Så det ble bra til slutt.

bdsi.jpg

Vil absolutt anbefale deg å kjøpe denne fra parts24.no(Jeg betalte 840kr levert), kontra brukt original fanger til 2000-3000kr før frakt. Passformen var bra, men må gjøres litt med, men er absolutt verdt det. Jeg tok meg tid og gjorde det litt fint pga jeg liker å gjøre det sånn. Men hvis du har dårlig tid og ikke gidder så kan du feste fks gitter og tåkelys med lim/strips lett.

Håper dette hjalp deg Mr.Awesome  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...