OPEL Skrevet Oktober 24, 2013 Skrevet Oktober 24, 2013 Hei i går skulle jeg bytte abs rele på min 740iL 2001- da demonterte jeg noen styreheter og reler, batteriet gikk også tomt, etter og puttet på booster ville den heller ikke starte, jeg får på tenning og alt men motor vil i tørne?? noen som veit hva dette er?? håper på rask svar. prøvde og får start på den i 9 timer i går....
OPEL Skrevet Oktober 24, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 24, 2013 ingen som hvet haster mye!! da det bruksbil og jeg er bil løs, vil ikke ta toget blææhhh
Djwik Skrevet Oktober 24, 2013 Skrevet Oktober 24, 2013 fikk også et lignende problem på min e39 i sommerviste seg at jeg hadde dårlig jordig til styreenhetenekoble fra batteriet koble av å på hjernene koble så på batteriet bilen burde starte igjen daogså sjekk jordings punktet på ledningsnettet til motorn den pleier å sitte på utsiden av boksen hvor hjernene sitter det hadde løsna på min bil
kimf Skrevet Oktober 24, 2013 Skrevet Oktober 24, 2013 Det kan være at startsperren er ute av sync, prøv med en diagnose så får du nok sikkert litt å gå etter.
OPEL Skrevet Oktober 24, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 24, 2013 takker for svar, har tatt diagnose av den, men finner ingen feil. bilen fungerte og startet smerte fritt før jeg tok av kablene på ecu og tok av og på rele under ecu'ene
kimf Skrevet Oktober 24, 2013 Skrevet Oktober 24, 2013 så motorstyring svarer men gir ingen feil ? hva bruker du til å ta diagnose med ? Har du tatt diagnose av ews og sett at denne svarer uten feil ?
Robin L Skrevet Oktober 24, 2013 Skrevet Oktober 24, 2013 Disse bilene trenger mye strøm å fyre. Fullt batteri omtrent. Iallfall v8n. Klikker det i noen releer bare når du prøver? Har prøvd ett par ganger å få liv i min med startkabler å sånn men det er bare å glemme. Mulig jeg har litt lite batteri, men jeg trenger ikke å stå med stereoen på så fryktlig lenge før de blir problemer iaff. Eneste som Har hjulpet meg ved flatt batt er lading rett og slett. Kan også få noen rare feilmeldinger om det er lite strøm.
OPEL Skrevet Oktober 25, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 25, 2013 Kjøpte nytt sort flott batteri i går. det funket ikke. prøvde og code om bilen flere ganger. funket ikke, tauet bilen opp til bmw, i går kveld. får se i dag hva de sier
bmwmaxi Skrevet Oktober 25, 2013 Skrevet Oktober 25, 2013 Nå vet ikke jeg hva du mener med abs rele, men hvis du byttet selve abs styringa må den kodes til bilen. eller så blir start sperra liggene på, går som regel og ta ut pluggen til den så får du start, men en del feilkoder. Bmw kan ikke kode om en brukt unit.
OPEL Skrevet Oktober 25, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 25, 2013 Alt er montert tilbake slik det var. Så alt er på stell slikt, de har feilsøkt på bmw i dag, og de skjønner ingen ting selv. Og imponert over hvor lite kunnskap det var der, hygglige folk, men trodde de hadde litt mere peiling.
OPEL Skrevet Oktober 26, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 26, 2013 Noen som har peiling, fikk vite av bmw i går at de ikke fikk kontakt med ecu'er, og så fikk de kontakt, og så fikk de ikke kontakt med startmotoren, så fikk de det. da trodde den skulle starte, men den var helt lik. Eneste jeg gjorde var og demonterte ECU, og reler som sitter under ECU pakkene, alt er montert tilbake slik det var. Og skiftet batteri. Alt fungerer. men når man prøver starter den vil den ikke tørne, kommer ikke en lyd engang. prøvde og code om bilen i store kjørecomuter'n noe sier meg at det er en liten dum startsperre funksjon som slår. På bmw var jo bare komponent byttere som ikke kunne feilsøke virket som, som alltid jeg har sagt, selvgjord er velgjordt! føler at jeg kunne mere en gutta på verkstedet, da er det ikke vits og ha bilen der! Sikkert brukt 5 000kr i feisøking allrede der......!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå