Gå til innhold

Angel eyes, hva er best, og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Skal bestille AE til min e46 Touring. 02 modell:)

Trenger noe tips, erfaringer osv! vet det finnes tråder tilgjengelig her inne fra før, men tenkte det var greit å starte en ny:)

Leter rundt på ebay, men veldig veldig masse og velge mellom. så om noen har noen linker til hva de anbefaler, og en begrunnelse blir jeg veldig happy:)!

Skrevet

Har lest tråden:) men tenkte mer om noen hadde en konkret link eller noe fra ebay! Vet det kanskje er litt kravstort, bare redd for å bestille feil:(

Skrevet

du kan gå på www.umnitza.com

der er det vel ganske safe og handle. og det er lett og finne til din bil.

selv kjøpte jeg CCFL på ebay.com. kjøpte til E38. men de passet ikke helt. så måtte tilpasse litt selv. ingen fester passet heller. så måtte feste på en annen måte enn de var beregnet.

Skrevet

Om du skal bestille LED angel eyes fra ebay (eller egentlig over alt) er det VELDIG viktig at du kjøper riktig ;).

Om du har original xenon på bilen skal du gå for de som heter "projector". Hvis du har vanlig halogen går du for de uten :) 

Kjøpte mine fra en forhandler fra Hong Kong kalt HID.Lighting. Så raskt innom ebay profilen hans nå, men fant dem ikke. Betalte rundt 200-250 for de. Var LED Angel eyes 6000k White. Stor fornøyd med de. Hatt dem i ca 4-5 måneder uten problemer. 

Selve monteringen var litt vanskelig. Klipsene bak trimmen nederst på lykta var hardt å få av. lett å brekke de om du er uforsiktig. Lett om du har gjort det før eller har sett et dusin av DIYs. Anbefaler å se på alle youtube videoer du finner og les en del artikler :)

Bruk flat skrutrekker når du skal fjerne den nederste trimmen på frontlykta. Den som sitter ved blinklyset er verst. Sett inn skrutrekkeren og trekk ut FORSIKTIG, så kommer den løs med en gang! ;)

Om du har flere spørsmål er det bare å spørre.

Skrevet

Tusen takk for godt svar! Da fikk jeg svar på ting jeg lurte på :D skal få bestilt snart:) og jeg skal også være forsiktig! :D

Ingen problem ;)

Et annet tips er å passe på når du tar av blinklysene. Nå vet ikke jeg om 02 modellen har skruer eller slik at du må dytte ned klipsen bak med en skrutrekker. På min måtte jeg dytte ned klipsen. Klarte å brekke de jævla plastikk bitene som hører til blinklyset. Endte med at det ene blinklyset falt rett av mens jeg kjørte på motorveien. Skrapte heldigvis ikke lakken eller understellet - merket ikke at den falt av. Måtte ut med 400-500 for nye :(. En unødvendig kostnad spør du meg.

Og når du skal sette på hovedlykt glasset må du være forsiktig og se at alt passer inn. Er VELDIG viktig at alt er tett, hvis ikke får du dugg på innsiden av glasset.

Anbefaler å gjøre dette i en varm garasje eller når det blir varmere. Rett meg om jeg tar feil nå, men plastikk brekker lettere når det er minus ute. Tåler ikke mye bøying. 

Anbefaler også å investere en god del tid i dette prosjektet hvis du vil at det skal vare og ikke minst se bra ut. Se som sagt mange guides før du hiver deg ut i arbeidet. Er veldig kjipt og frustrerende å ødelegge små deler som koster en del.

NB: PASS PÅ Å IKKE TA PÅ XENON PÆRA - Gjør du det er du fucked (minsker levetiden på xenonlyset etter hva jeg har hørt)

Skrevet

Mye rar info her gitt. 

Kjøp CCFL eller LED. Dette bestemmer du selv alt ettersom hva du ønsker. Se på bilder av dette på nettet. 

På E46 er det ikke klips på blinklysene, det er forbedret med en stjerneskrue som du skrur løs og drar ut blinklyset. 

Det er veldig enkelt å demontere lyktene på E46. Har gjort det veldig mange ganger på E36 og syns det er mye lettere på E46. 

Det eneste du trenger å passe på er at pakningen til lykteglasset sitter riktig når du setter på lykteglasset igjen. 

Du trenger ikke å bruke lang tid på dette, men ta med hele lykta inn i hus, da slipper du dugg osv + at det er mye lettere å montere ordentlig når man ikke fryser ræva av seg ute. 

Og forresten, det er ikke noe problem med å klå på xenonpæra, men du må huske å rengjøre den igjen etterpå med f.eks Alcohol eller annet middel 

:)

Skrevet

Mye rar info her gitt. 

Kjøp CCFL eller LED. Dette bestemmer du selv alt ettersom hva du ønsker. Se på bilder av dette på nettet. 

På E46 er det ikke klips på blinklysene, det er forbedret med en stjerneskrue som du skrur løs og drar ut blinklyset. 

Det er veldig enkelt å demontere lyktene på E46. Har gjort det veldig mange ganger på E36 og syns det er mye lettere på E46. 

Det eneste du trenger å passe på er at pakningen til lykteglasset sitter riktig når du setter på lykteglasset igjen. 

Du trenger ikke å bruke lang tid på dette, men ta med hele lykta inn i hus, da slipper du dugg osv + at det er mye lettere å montere ordentlig når man ikke fryser ræva av seg ute. 

Og forresten, det er ikke noe problem med å klå på xenonpæra, men du må huske å rengjøre den igjen etterpå med f.eks Alcohol eller annet middel 

:)

Der tar du fullstendig feil. På min e46 har jeg ikke stjerneskrue, men en slags klips lignende ting som du må trykke ned for å få ut blinklyset ;). Denne ryker lett om du trykker hardt. Men på hans regner jeg med at han har stjerneskrue opplegg da det er en 02 mod. Mener det er stjerneskrue etter 01 modellene.

Tok aldri ut lykta da jeg installerte :P gjorde det mens lykten var i, men er fullt mulig å ta den ut om det er kaldt :D

Angående alkohol rensing - har du noen anbefaling på hva man bør bruke?  

Og har du montert angel eyes på e36 før? Samme prosedyre på e46? Hvordan ble resultatet? vurderer å gjøre det på min.

CCFL er forresten kjent for å få trøbbel når det blir kaldt. LED varer en mye lenger. Personlig synes jeg CCFL ser best ut, men LED varer lenger ;)

Les mer her: http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?1568236-What-s-Better-CCFL-or-LED-Angel-Eyes

Skrevet

Der tar du fullstendig feil. På min e46 har jeg ikke stjerneskrue, men en slags klips lignende ting som du må trykke ned for å få ut blinklyset ;). Denne ryker lett om du trykker hardt. Men på hans regner jeg med at han har stjerneskrue opplegg da det er en 02 mod. Mener det er stjerneskrue etter 01 modellene.

Tok aldri ut lykta da jeg installerte :P gjorde det mens lykten var i, men er fullt mulig å ta den ut om det er kaldt :D

Angående alkohol rensing - har du noen anbefaling på hva man bør bruke?  

Og har du montert angel eyes på e36 før? Samme prosedyre på e46? Hvordan ble resultatet? vurderer å gjøre det på min.

CCFL er forresten kjent for å få trøbbel når det blir kaldt. LED varer en mye lenger. Personlig synes jeg CCFL ser best ut, men LED varer lenger ;)

Les mer her: http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?1568236-What-s-Better-CCFL-or-LED-Angel-Eyes

Hvordan kan det være fullstendig feil at det er stjerneskrue når både jeg og trådstarter har dette på våre biler? Hmm. Nå skulle jeg kanskje sagt E46 facelift, da jeg ikke har erfaring med preface. My bad. 

Personlig syns jeg det er mye bedre å ta ut hele lykta, for da får man lagt opp kablene og ringene mer nøye og ordentlig. Er veldig trangt på min bil ihvertfall hvis man skulle gjort det med lykta montert på bilen. 

Hvilken som helst Alkoholrens fungerer, fåes kjøpt overalt hvis man skal være uheldig å være borti pærene. Er ikke akkurat lett å unngå det uten hansker. 

Montert AE på både E36 og E46 opptil flere ganger, og det er mer eller mindre samme opplegget. De klipsa som fulger med kan brukes på noen av lyktene, men sitter dårlig på andre, så dobbelsidig teip fungerer også bra. Det ser man fort når man holder på med det. Angeleyes på BMW er alltid knall ;) 

Foretrekker CCFL foran LED. Hvis man derimot kjøper LED ringer med 90+ dioder blir det nesten likt som CCFL. Problemet jeg har med LED ringer er at man kan se diodene i ringene. Liker mye bedre at lyset flyter over hverandre i ringen. 

LED er nok mer holdbart, men koster mer. Et CCFL kit får man for 2-300 kroner og jeg har ikke merket at mine har streiket i kaldt vær. I værste fall er det bare å kjøpe et nytt sett med CCFL og bytte ringene, går fort når ledningene allerede er lagt opp. 

Umitza selger LED ringer til 1000,- spenn + frakt, får 3-4 CCFL sett for samme pris :) 

Skrevet

Her var det mye god tilbakemelding må jeg si! setter stor pris på det:)

Virker som at downshift kan det han prater om, og det gjør det også mye lettere for meg, men også andre som kanskje leser tråden og lurer på noe av det samme! Viktige med gode tilbakemeldinger til meg og eventuelt andre som ikke kan dette så godt!

Har hatt 3 bmwer og en skropel.. ikke AE på noen av bmwene, men på skroplene var det ettermontert!! æsj..

Så gleder meg til å få dette på bilen min snart:D

Går nok for ccfl, da dette er billigere og jeg syntes det er penere også!

og som du sier, ikke verdens undergang om du må bytte mtp pris:P

Skrevet

Hvordan kan det være fullstendig feil at det er stjerneskrue når både jeg og trådstarter har dette på våre biler? Hmm. Nå skulle jeg kanskje sagt E46 facelift, da jeg ikke har erfaring med preface. My bad. 

Personlig syns jeg det er mye bedre å ta ut hele lykta, for da får man lagt opp kablene og ringene mer nøye og ordentlig. Er veldig trangt på min bil ihvertfall hvis man skulle gjort det med lykta montert på bilen. 

Hvilken som helst Alkoholrens fungerer, fåes kjøpt overalt hvis man skal være uheldig å være borti pærene. Er ikke akkurat lett å unngå det uten hansker. 

Montert AE på både E36 og E46 opptil flere ganger, og det er mer eller mindre samme opplegget. De klipsa som fulger med kan brukes på noen av lyktene, men sitter dårlig på andre, så dobbelsidig teip fungerer også bra. Det ser man fort når man holder på med det. Angeleyes på BMW er alltid knall ;)

Foretrekker CCFL foran LED. Hvis man derimot kjøper LED ringer med 90+ dioder blir det nesten likt som CCFL. Problemet jeg har med LED ringer er at man kan se diodene i ringene. Liker mye bedre at lyset flyter over hverandre i ringen. 

LED er nok mer holdbart, men koster mer. Et CCFL kit får man for 2-300 kroner og jeg har ikke merket at mine har streiket i kaldt vær. I værste fall er det bare å kjøpe et nytt sett med CCFL og bytte ringene, går fort når ledningene allerede er lagt opp. 

Umitza selger LED ringer til 1000,- spenn + frakt, får 3-4 CCFL sett for samme pris :)

Har pre faceliften ja :P Jeg trengte ikke å ta ut hele lykten da jeg hadde veldig god plass bak (har k&N filter - sparer mye plass på den måten). Er som regel mye trangere i en org bil.

Kjøpte mine LED angel eyes for omtrent 200-250 kr inkl frakt fra Ebay. Omtrent like mye som CCFL ;P. Er enig i at jeg ikke liker å se led diodene, men de ser du kun når AE ikke er på. Har aldri hatt trøbbel med de jeg har.

Tror jeg skal prøve CCFL til min e36 med Bosh lykter. hvor kjøpte du CCFL til e36?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...