Bjokas Skrevet Oktober 24, 2013 Share Skrevet Oktober 24, 2013 Hei. jeg har byttet motor i mn bil, flyttet over glødeplugger og ledningsnett. nå vil ikke bilen starte.. om jeg bruker startgass så tenner den og svivier i 2 sek så dauer den, hva kan problemet være?? Occabygog reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 25, 2013 Share Skrevet Oktober 25, 2013 Er det ikke noe med startsperren da? Synes at EWS blir så mye nevnt i forbindelse med motorbytter. Men jeg er svært usikker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hzh Skrevet Oktober 25, 2013 Share Skrevet Oktober 25, 2013 enig der, er vel ews Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hzh Skrevet Oktober 25, 2013 Share Skrevet Oktober 25, 2013 evt forskjell på elektroniken på dieselpumpen ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjokas Skrevet Oktober 27, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 27, 2013 hva er EWS? og finner men ut feilen/ ev får stilt opp elektronikken på startstperre/ dieselpumpe med å ta den på diagnose? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
02dag Skrevet Oktober 30, 2013 Share Skrevet Oktober 30, 2013 EWS er startsperre. Den er paret med ECUen. Når man bytter motor så stemmer ikke dette overens lenger. Dette kan visstnok kodes på nytt igjen. Google er din venn og deretter trenger du en kompis med kodeutstyr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 30, 2013 Share Skrevet Oktober 30, 2013 I tillegg er det vel noe med hjernen på dieselpumpa mot EWS. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
320d_Touring Skrevet Oktober 31, 2013 Share Skrevet Oktober 31, 2013 Hei. jeg har byttet motor i mn bil, flyttet over glødeplugger og ledningsnett. nå vil ikke bilen starte.. om jeg bruker startgass så tenner den og svivier i 2 sek så dauer den, hva kan problemet være?? Har en ubrukt ecu som aldri har blitt kodet hvis du trenger;)! Har hørt at når en ecu er "paret" med en motor/startsperre kan den ikke kodes om igjen jeg... men mulig det ikke stemmer?! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
02dag Skrevet Oktober 31, 2013 Share Skrevet Oktober 31, 2013 I tillegg er det vel noe med hjernen på dieselpumpa mot EWS. Ja, det er nok mulig, men jeg vil tro at du da må kode ECUen for å kjenne igjen modulene, det vil si dieselpumpemodulen i dette tilfellet. Har en ubrukt ecu som aldri har blitt kodet hvis du trenger;)! Har hørt at når en ecu er "paret" med en motor/startsperre kan den ikke kodes om igjen jeg... men mulig det ikke stemmer?! Ja det var derfor jeg sa visstnok, for jeg har også hørt at dette kan være vanskelig, om ikke umulig. Men det skal gå an å bytte motor på en bil, så i en eller annen SB eller repair instruction skal fremgangsmåten være beskrevet. Det kan godt være at du må ha en ny blank ECU for å få til dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå