Jump to content

Parma-shine.

Clevion
 Share

Recommended Posts

Hei.

Nye bilen min er blitt behandlet med parma shine. Noe jeg lurer på, for og vaske bilen skikkelig, er det bare og kline på med avfettning osv? Det ødelegger ikke parma-shinen? Selgern sa at avfettning gikk greit og bruke for og få av all møkk. Noe annet jeg bør tenke på av vask av bilen mtp den er perma-shine behandlet? Og er det rustbeskyttende?

Du skal kunne bruke en mild avfetting på Perma shine.  Personlig bruker jeg SurfX HD 1:10 på min bil om vinteren,dette er en mild avfetting.

Da må jeg vel vurdere og gå til innkjøp av Surfex, siden ejg kun har noe greier fra BilXtra :)

Surfex sin er optimal til dette bruket. Du kan blande ønsket forhold etter hvor mild du vil ha den.

Bilextra og typiske Würth/turtle wax avfettinger er kjemiske og stripper bilen for beskyttelse.

Anbefaler deg og ta en titt inne på www.dcn.no for å lære litt om bilpleie så får du mest mulig ut av beskyttelsen din.

PS: det kan bli farlig dyrt og gå inn der, plutselig så er det mange ''må ha'' produkter :headbang:

Surfex sin er optimal til dette bruket. Du kan blande ønsket forhold etter hvor mild du vil ha den.

Bilextra og typiske Würth/turtle wax avfettinger er kjemiske og stripper bilen for beskyttelse.

Anbefaler deg og ta en titt inne på www.dcn.no for å lære litt om bilpleie så får du mest mulig ut av beskyttelsen din.

PS: det kan bli farlig dyrt og gå inn der, plutselig så er det mange ''må ha'' produkter :headbang:

Hehe, er allerede blitt bitt av denna detailers banditten eller hva man sier, har masse vaskeutstyr allerede, mangler bare poleringsmaskin og det som tilhører :)