Gå til innhold

Tips?:) Rullemaling, plasti, lakkering? ..

TinnheiA
 Share

Anbefalte innlegg

Har en 320i e36 som jeg ga under 30 lapper for.

Er lærling og er begrensa hvor mye penger jeg vil sette inn i bilen. Skal ha den i vintertida hvertfall, ettersom det er den gøyeste rwd tida i året.

Akkurat nå er rusten blitt fjerna og det er hvite grunnings/sparkel flekker rundt om så å si hele bilen. Ikke så altfor mange, men store flekker.

Skal jeg satse på maling og ha en gøy bil så lenge den varer? Noen som har eventuelle bilder av rullemalte biler etc.,. ?

Har muligens en som kan lakkere litt billig, så er ikke snakk om disse 20,000kr's verkstedene, da hadde det vært lett valg.

Men hvordan blir resultatet av for eksempel rullemaling eller noe annet lignende?

Noe innspill?? .. dilemma dette her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visst det ikke er så blye så plastidipper du hele bilen, kan påføres med sprøyte også, billig og bra for en slik bil/)

Åssen er det hvis jeg foreksempel smeller inn en fanger osv da? Bare sånn småbulker generellt, vil ikke "maskeringa" revnes av der da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssen er det hvis jeg foreksempel smeller inn en fanger osv da? Bare sånn småbulker generellt, vil ikke "maskeringa" revnes av der da?

Jo, men kjære vene det er ikke noe lakk som overlever at du smeller inn fangeren. Er nok lite du får herja så mye som plastidipp, enkelt å få på. Bare synd det ser så harry ut, men er det bare vinterbil så er det jo ikke så farlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjør på med benga maling. arcanol, silkematt svart.

denne ruller du på med skumgummi rulle, selve malingen kan du la stå på en oljeovn i vel 30 min så den er lettere å jobbe med.

om du er flink nok, så blir du overasket over hvordan det ser ut etterpå.

regn med minimum 2 strøk.

husk å pusse/ matte lakken før du maler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...