Gå til innhold

LED interiørlys tapper batteriet

Jomn
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Satt nylig inn LED pærer fra eBay i interiørlampene på min E39 '97. Det virket til å fungere veldig fint, dimmet og alt, men etter jeg kom hjem etter 9 dager på sjøen var batteriet helt flatt. Fikk starthjelp, og la i etterkant merke til at LED pærene ikke er 100% av når de skal være av, de står å "gløder" litt. Noen som har vært borti det samme eller har en mulig løsningsidè?

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hende du har rett, men dersom det er en bryter foran LED pæra så skal det ikke være mulig at den bruker strøm. Dersom LED pæra bruker strøm alikevell så vil jeg påstå at den ikke tømmer et 100Ah batteri over 9 dager, mener det kan være noe annet feil i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hende du har rett, men dersom det er en bryter foran LED pæra så skal det ikke være mulig at den bruker strøm. Dersom LED pæra bruker strøm alikevell så vil jeg påstå at den ikke tømmer et 100Ah batteri over 9 dager, mener det kan være noe annet feil i tillegg.

Nei jeg forstår ikke selv hvordan det kan gå, men jeg har latt bilen stå over 2 uker tidligere (før LED) uten problem. Jeg tror nemlig ikke det er en mekanisk bryter (relè) som slår lyset av, men elektronikk som dimmer og skrur det av. Elektronikken er nok lagd for å fungere fint med glødetrådpærer og ikke LED.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...