KLB Skrevet Januar 4, 2014 Forfatter Skrevet Januar 4, 2014 SLITER.... Bigtime.... I jula sluttet plutselig fjernbetjeningen på alarm og sentrallås å virke. Jeg brukte nøkkelen og hadde ikke problemer med alarm, og den startet fint. Tenkte ikke noe mer på det. Et par uker senere virket plutselig fjernkontrollen igjen.. Lyckiga gatan. Så i dag, på vei ut fra butikken med armene fulle av handleposer så virket ikke fjernbetjeningen lenger. Jeg låste meg inn i bilen med nøkkelen.... Og alarmen skruddes eg ikke av. Dørene låste automatisk når jeg lukket de, og blinklysene blinket. Får ikke startet bilen. Prøver å ta ut sikringene på modulen som sitter under dash på fører siden... Ikke noen endring. Kobler fra batteriet noen minutter i håp om at det skal resette et eller annet... Ikke noen endring. Ender opp med å bli slept hjem. Har nå koblet fra batteri, og håper det hjelper å stå slik over natten. Hvis ikke sliter jeg veldig. What to do?! Noen som kan hjelpe? Sent from my iPad using Tapatalk
rolfi Skrevet Januar 4, 2014 Skrevet Januar 4, 2014 SLITER.... Bigtime.... I jula sluttet plutselig fjernbetjeningen på alarm og sentrallås å virke. Jeg brukte nøkkelen og hadde ikke problemer med alarm, og den startet fint. Tenkte ikke noe mer på det. Et par uker senere virket plutselig fjernkontrollen igjen.. Lyckiga gatan. Så i dag, på vei ut fra butikken med armene fulle av handleposer så virket ikke fjernbetjeningen lenger. Jeg låste meg inn i bilen med nøkkelen.... Og alarmen skruddes eg ikke av. Dørene låste automatisk når jeg lukket de, og blinklysene blinket. Får ikke startet bilen. Prøver å ta ut sikringene på modulen som sitter under dash på fører siden... Ikke noen endring. Kobler fra batteriet noen minutter i håp om at det skal resette et eller annet... Ikke noen endring. Ender opp med å bli slept hjem. Har nå koblet fra batteri, og håper det hjelper å stå slik over natten. Hvis ikke sliter jeg veldig. What to do?! Noen som kan hjelpe? Sent from my iPad using Tapatalk Hvilken alarm har du? DEFA, eller annen type?
KLB Skrevet Januar 4, 2014 Forfatter Skrevet Januar 4, 2014 Det er noe ettermonterte ser det ut som. Det står Enforcer på fjernkontrollen. Enforcer D350494. Kan se ut som om det er noe gammelt Seco. http://www.seco-larm.com/pdfs/4ClrCompletePdfLinks.pdf Tror det er den som heter "2 channel recievers" HDSK-910RAV2 Og 2 button transmitter. http://www.seco-larm.com/pdfs/mi-SK910RAV2C.pdf
rolfi Skrevet Januar 4, 2014 Skrevet Januar 4, 2014 Ah. Da er det litt verre. Det som er veldig greit med DEFA, er at de har en god del forhandlere rundt om som kan fikse alt Etter et kjapt google søk, fant jeg dette:http://forum.vacn.no/showthread.php?76559-KRISE-!-Enforcer-alarm-slutta-%E5-virke! På min Enforcer alarm er det ein nødbryter. Sitter her med brukerveildning på min.Står da.For slå av alarmen uten fjernkontroll.,åpne først døren-alarmen utløses.Sett på tenning og trykk på rød service bryter.Dette slå av alarm og bilen kan startes Verdt å prøve Ser det er noen som har hatt problemer når de har koblet av batteriet også. Det er bare en quick fix, men da kan iallefall bilen brukes.
KLB Skrevet Januar 4, 2014 Forfatter Skrevet Januar 4, 2014 Det skal jeg jammen teste ut når det blir lyst i morgen. Er rimelig lost når alt bare blinker og ingenting virker :-/
KLB Skrevet Januar 4, 2014 Forfatter Skrevet Januar 4, 2014 Dey fungerte med den nødprosedyren. Fant ut at det et en nød knapp som gjør at jeg kan starte og kjøre bilen, men den røde lysdioden blinker, og bilen går i låsemodus så snart jeg stopper bilen og låser. Da må jeg kjøre nødmodus igjen for å starte. Så ett eller annet er helt feil. Det er ihvertfall ikke batteriet på fjernkontrollen. Sent from my iPad using Tapatalk HD
rolfi Skrevet Januar 4, 2014 Skrevet Januar 4, 2014 Jeg ville sendt en mail til Enforcer (de holder til i Taiwan) og spurt om de kan ha monteringsanvisning til alarmen din. Så følger du den baklengs, og røsker ut hele greia. Det hadde iallefall jeg gjort norbakken reagerte på dette 1
KLB Skrevet Januar 5, 2014 Forfatter Skrevet Januar 5, 2014 Jeg har fått satt den i såkalt "Valet" mode. Noe som gjør at jeg kan starte og kjøre, men dioden blinker jo like herlig. Og så får jeg ikke ro i kroppen når det er noe slik som ikke virker som det skal. Får heller ikke satt den til bake i "armed" Selv om jeg følger bruksanvisningen som er ganske lik for de fleste av Enforcer alarmene som jeg har funnet på nett. Xer fingrene for at noen av dere her på forumet kan hjelpe meg videre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå