Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal bytte dempere på min e34. Men får ikke løsnet opp en bolt som sitter godt.. Er ikke veldig bilkyndig, men har prøvd å få den løs med både jekk og sånn pressedings fra biltema (se bildet). 

Håper noen kan komme med noe lurt på hvordan jeg skal få den av.

post-72327-0-37416400-1383140163_thumb.j

post-72327-0-53297100-1383140172_thumb.j

Skrevet

det hender de bære arma der sitter noe voldsomt i konen, du kan prøve å MÅKA TELL (på godt norskt,hehe) ved siden av godset og håpe den slipper, ellers så har jeg faktisk endt opp med og skru av alle boltene under demperen og begge boltene til bærearmen i chassis så jeg står med platen under demperen og begge bærearmene i hånda(fortsatt med kulene i plata under demperen) og irritert dratt til nærmeste sted jeg veit om med presse. 

Skrevet

de har en tendens til og sitte nokke j**** ja!

du må nok tilbake til biltema en tur ;)

kjøp en sånn en http://biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Avtrekker/Brytegaffel-191240/ (den lengste av de er lettest å bruke)

så kjøper du deg en 4kilos slegge og hamrer løs! løsner etter ett par gode slag då skal du se ;)

kan være lurt å legge noe beskyttelse inntil skjermen.

Skrevet

Om du skal bytte dempera skjønna eg ikkje koffer du løyse den, trenge jo berre ta dei 3 boltane nede og topplager + ledninger til sensor og calipper.

Jeg vet, fikk løs begge demperne i går uten å løse den ;) tok feil ang den bolten..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...