Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann, 

Finner ikke noe tema om dette når jeg søker på forumet eller ellers på nettet. Finner nevnt noe lignende i andre sammenhenger, men ingen løsning.

På fattern sin bil (98 520i), så har blinklyset begynt å skape seg litt. Han får ingen indikasjon på blinklys eller fjernlys i instrumentene (det klikker heller ikke), men det blinker på utsiden og fjernlysene virker. Har forsøkt å koble til og kjørt diagnose med INPA, men jeg får ikke kontakt med LCM. Helt tilfeldig så virker alle indikatorer igjen og da får jeg kontakt med LCM, men den har ikke lagret noen feil. Jeg mistenker at det er et problem med bussen (K- eller I-bus), men å feilsøke dette med tanke på modulenes fysiske plassering dette går via kan være en utfordring.

Har også skjedd et par ganger at flere ting har falt ut som gjør at blinklys på utsiden ikke virker, det samme gjelder fjernlys, instrumentbelysning og hovedlysbryter. Dette kommer tilbake igjen helt tilfeldig.

Tidligere tråder kan tyde på at sistnevnte problem er sliten tenningslåsbryter, men jeg har ingen andre symptomer på at dette er tilfelle. Uansett så mistenker jeg et bussproblem for indikatorene sin del, så er det noen som har løst et tilsvarende problem før?

Jeg kan ta ut LCM og gå over denne slik jeg gjorde på min egen E39, men den er så knot å få på plass igjen oppi der :s

Skrevet

Har vært inne på tanken, Otis. Var dette som var problemet på min E39 for en tid tilbake. Tenkte jeg ville høre om noen hadde erfart det samme her før jeg gyver løs på knotet med å ta den ut (svintrangt oppi der).

Skrevet

Tja, jeg vel påstå det er mest sannsynlig med defekt LCM uansett. Det er ikke ofte man hører om dårlig kobling på bussen.

Det er nesten bestandig LCM, sjeldent kombi å. Men så klart, ingen garanti.

Skrevet

Da får jeg nok brette opp ermene og reparere enda en LCM hvis det er den :) LCM til en såpass gammel E39 er nok heller ikke noe problem å skaffe heller, så får se hva som er enklest når det kommer til stykket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...