telluz Skrevet Oktober 31, 2013 Skrevet Oktober 31, 2013 Hei Oppdaget i dag at frontlykten på venstre side beveger seg helt over til venstre å blir stående, når jeg starter bilen. Er dette noe man kan kalibrere selv. Eller må jeg inn å få fikset det. Bilen er en E91 LCI 2009 mod.
Otis Skrevet Oktober 31, 2013 Skrevet Oktober 31, 2013 Det er en kontroll boks til AHL under hovedlampa. Se tegningen: http://bmwfans.info/parts/catalog/E91N/Touring/Europe/325i-N52N/RHD/N/2009/february/browse/lighting/single_components_f_headlight_xenon_alc/ Om du kan flytte den over til andre siden så kan du se hva som skjer da. Eller du kan ta diagnose såklart, det er vel enklest og best. Det kan visstnok også være LCM. Tror ikke det er stepper motoren, da lampa jo beveger seg ved oppstart eller er den helt låst?
telluz Skrevet Oktober 31, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 31, 2013 Det er en kontroll boks til AHL under hovedlampa. Se tegningen: http://bmwfans.info/parts/catalog/E91N/Touring/Europe/325i-N52N/RHD/N/2009/february/browse/lighting/single_components_f_headlight_xenon_alc/ Om du kan flytte den over til andre siden så kan du se hva som skjer da. Eller du kan ta diagnose såklart, det er vel enklest og best. Det kan visstnok også være LCM. Tror ikke det er stepper motoren, da lampa jo beveger seg ved oppstart eller er den helt låst? Lampa beveger seg helt til venstre når jeg starter opp, og går tilbake i normalstilling når jeg skrur av motoren.
Otis Skrevet Oktober 31, 2013 Skrevet Oktober 31, 2013 Da er det ihvertfall ikke steppermotor. Holder en knapp på kontrollboksen til AHL, som er montert under lampa. Ta en diagnose for sikkerhetsskyld. Men jeg leste på internett at noen hadde problemer med at kontaktpunktene på boksen ble korrodert og dermed går i stykker.
telluz Skrevet Oktober 31, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 31, 2013 Da er det ihvertfall ikke steppermotor. Holder en knapp på kontrollboksen til AHL, som er montert under lampa. Ta en diagnose for sikkerhetsskyld. Men jeg leste på internett at noen hadde problemer med at kontaktpunktene på boksen ble korrodert og dermed går i stykker. Må dette programeres på nytt, eller kan jeg stikke nedom gs bildeler å kjøpe kontrollenheten og deretter sette den rett inn? Vet du om noen i Trondheims-området som har diagnoseverktøy?
Otis Skrevet November 1, 2013 Skrevet November 1, 2013 Jeg mener at den må kodes, når du skifter dem. Pussig nok så har jeg diagnose, men ikke til nyere biler med D-CAN, dog venter jeg på en kabel som er bestilt. Håper den er her ganske snart. Jeg får jo ikke tatt diagnose på min egen bil en gang!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå