Jomn Skrevet Oktober 31, 2013 Skrevet Oktober 31, 2013 Hei Har lyst til å bytte fra M52B20 til M52B28 motor i min E39 1997. Har snakket litt med vegvesen på epost, og de sier jeg skal sende inn søknad, men er ikke veldig utfyllende med hva den skal inneholde selv om jeg spør. "Alt som påvirkes av effekt skal dokumenteres, dvs bremser motor karosseri avgass osv dette må du selvfølgelig skrive om i søknaden". Jeg har snakked med GS Bildeler om å få dokumentasjon på bremsene jeg kjøpte der nylig. Men hvordan får jeg dokumentert at det er det samme karosseriet på 520 og 528? Og hva med avgass? Håper noen kan hjelpe meg litt her! Takk
Sjøbuse Skrevet Oktober 31, 2013 Skrevet Oktober 31, 2013 her har du de forskjellige delenummerene på de forskjellige E39 528i sedan karosseriene. alle karosserier med likt delenummer er identiske. http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DD61&mospid=47544&btnr=41_0047&hg=41&fg=05
Sjøbuse Skrevet Oktober 31, 2013 Skrevet Oktober 31, 2013 og på 520 sedan http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DD21&mospid=47537&btnr=41_0047&hg=41&fg=05
Sjøbuse Skrevet Oktober 31, 2013 Skrevet Oktober 31, 2013 Har også svar på en søknad jeg skrev om M62tüB44 i 728. Kjøretøy id: XX XXXXXOmbygging av kjøretøy reguleres av kjøretøyforskriftens kap.7. Etter ombygging skal kjøretøyet fortsatt tilfredsstillede krav som gjaldt ved førstegangs registrering (Kjøretøyforskriften (KF) § 1-4 pkt.2).Generelt ved motorbytte tillates det ombygd inntil det største motoralternativet bilen kunne leveres med fra fabrikk.Bilen må da ellers bygges teknisk lik utgaven med den aktuelle motoren. Vi sitter ikke inne med detaljspesifikkinformasjon om hva som skiller de ulike modellene så som garanti for at de rette delene er benyttet kan viakseptere bekreftelse fra verksmester på merkeverksted (BMW).NB: Bilens opprinnelige maksimalt tillatte akselvekter og totalvekt må ikke overskrides. I så tilfelle må detfremlegges ny vektgaranti fra kjøretøyfabrikkanten lydende på kjøretøyets understellsnummer.Det må videre fremlegges dokumentasjon for anskaffelse av deler/donorkjøretøy.Kjøretøyet må etter ombyggig fremstilles en trafikkstasjon for kontroll hvor endelig godkjenning kan gis.Din henvendelse anses nå som ferdigbehandlet fra vår side.Med hilsenStatens vegvesen Stor-Oslo distriktKjøretøy hallkontroll
Jomn Skrevet Oktober 31, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 31, 2013 Takker for svar! Men hvordan skal jeg dokumentere det, bare en .pdf versjon av realoem.com som viser både 520 og 528 karosseriet, er det godt nok? Og hva med avgass?
Sjøbuse Skrevet Oktober 31, 2013 Skrevet Oktober 31, 2013 Jeg snakket med BMW verkstedet i Fredrikstad. De sa utskrift fra realoem burde holde som dokumentasjon. Avgass må måles
Jomn Skrevet Oktober 31, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 31, 2013 Jeg snakket med BMW verkstedet i Fredrikstad. De sa utskrift fra realoem burde holde som dokumentasjon. Avgass må måles Flott Tenkte å montere senkesett og godkjenne det i samme slengen, og da må jeg vel på 4 hjuls kontroll først om jeg ikke tar feil, da kan jeg også måle avgassen samtidig.
Jomn Skrevet November 1, 2013 Forfatter Skrevet November 1, 2013 GS sier de ikke kan hjelpe meg med dokumentasjon av bremsene jeg kjøpte, som skal være laget/designet av dem. Noen som vet hva jeg bør gjøre? Sent from my GT-N7105 using Tapatalk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå