runenikolaizen Skrevet November 3, 2013 Share Skrevet November 3, 2013 min bimmer bynnte plutselig å "klikke" når jeg kjørte, virker ikke som om den lader eller får noe strøm. men detter er kunn når bilen er skrudd på fordi når jeg har på tenningen så funker alt sammen og ingenting tyder på at noe er galt i det heletatt helt til jeg skal starte.. da virker det som om det er lite batteri siden starteren ikke vil gå rundt. når jeg trill-starter den så begynner alt elektrisk å klikke som utvendig lys og instrument. til og med motoren fusker som bare det og stopper tilslutt. batterilampa lyser også. fikk en kompis til å settepå start kabler. den startet men etter en stund så begynnte lys showet og motoren begynnte å fjuske imens vi sto der på tomgang. takker for alle svar og all hjelp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 3, 2013 Share Skrevet November 3, 2013 Høres litt ut som dårlig batteri eller feil på regulator/dynamo. Får du til å måle batterispenning/ladespenning? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
runenikolaizen Skrevet November 3, 2013 Forfatter Share Skrevet November 3, 2013 Høres litt ut som dårlig batteri eller feil på regulator/dynamo. Får du til å måle batterispenning/ladespenning? kansje jeg skal prøve å bytte batteri? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 3, 2013 Share Skrevet November 3, 2013 Om batteriet er fullstendig utladet, så vil ikke bilen gå selv om du har fått start påes i den ved hjelp av startstrøm. Da vil den i verste fall heller ikke la seg trille/taues i gang. Så ja, du kan kanskje forsøke å skifte batteri. Men det er jo lettere å måle hvilespenning på batteri før du skifter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
runenikolaizen Skrevet November 3, 2013 Forfatter Share Skrevet November 3, 2013 Om batteriet er fullstendig utladet, så vil ikke bilen gå selv om du har fått start påes i den ved hjelp av startstrøm. Da vil den i verste fall heller ikke la seg trille/taues i gang. Så ja, du kan kanskje forsøke å skifte batteri. Men det er jo lettere å måle hvilespenning på batteri før du skifter. hjalp ikke å skifte batteri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet November 3, 2013 Share Skrevet November 3, 2013 Har du tatt diagnose? Kan jo hende bakstykke på tenningslås kan forårsake dette også... Den kan gjøre myyye rart. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bellen Skrevet November 3, 2013 Share Skrevet November 3, 2013 Har du sjekket om dynamoen lader? Når dynamoen på min bil takket for seg, så kom eg meg ca 5 kilometer (50 meter før eg var helt heime) før batteriet var tomt og motoren begynte å fuske til den stoppet av seg selv. Uten en dynamo som lader, så hjelper det lite at bateriet er nytt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
powerfulglenn Skrevet November 4, 2013 Share Skrevet November 4, 2013 når jeg hadde av dynamo reima så skjedde det samme med meg og den oppførte seg ganske rart også var det lite strøm, så kan hende det er dynamoen eller børstene? Hvis de har børster Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå