Hagen86 Skrevet November 3, 2013 Share Skrevet November 3, 2013 Har en bmw e34 520i non vanos 91 mod. Kjørte bilen inn på verkstedet jeg skur i, for å bytte radiator og luftfilter, når jeg skulle starte bilen igjen gikk den på 5! Jeg skjønte ikke helt det, så jeg lot bilen stå å gå så jeg fikk luftet kjølesystemet og kjørte noen runder rundt utenfor for og sjekket vann temp og nivå. Da jeg var ferdig luftet det svidd!! Tok av deksel til coil, og den ene var svidd/smeltet!! Og den var utrolig varm! Skrudde ut coil og i plugg hullet var det fylt av olje! Tettninger i toppdeksel var ødelagt! Jeg tok ut coilene og det var sama i en plugg til! Så 2 av 6plugg hull var fulle av olje og en av coilene hadde smeltet, den andre coilen var kald og fin! Byttet pakningene og skrudde sammen, fikk tak i ny coil, sama merke, og sama nr! Bilen gikk fortsatt på 5 etter bare 10-15 sek på tomgang var coilen utrolig varm! sjekket ledninger til coil, men dem var ikke varme og ser ikke tegn til brudd eller noe smeltet. Prøvde og bytte om på coilene men alltid blir coil på den cylindern varm! Prøvd og bytte om på plugger men det hjalp heller ikke, prøvde og jorde coilen men det hjalp heller ikke! Det var ikke noe vann i motor når jeg tok av toppdekselet ikke vann i olja i motor og ikke olje i vannet! Er det noen som vet hvorfor den går på 5 og hvorfor coil blir varm? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hagen86 Skrevet November 4, 2013 Forfatter Share Skrevet November 4, 2013 Ingen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hagen86 Skrevet November 4, 2013 Forfatter Share Skrevet November 4, 2013 Opp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå