Anterialis Skrevet November 5, 2013 Skrevet November 5, 2013 Hei, Bilen min: Bmw 320D e92, 2010 mod. M-styling. 60.000 km. Alle servicer fulgt. Importert fra Tyskland nå i sommer. har en ulyd som høres ut at kommer fra hø. side foran. Lyden høres ut som om det er sand inne i støtdemperen, en slags glidnings- / skrapelyd. Den kommer kun når jeg kjører i fartsdumper (eller dumper i veien som gjør at demperen vandrer langt inn og så ut igjen), og lyden er mer uttalt i fuktig- / regnvær. Den kommer ikke ved oppbremsning selv om bilen siger ned på demperne da. En mekanikerkamerat sa øyeblikkelig at det var en lyd som man hører når stab-stag er løst. Bilen har vært hos BMW 2 ganger, først klarte de ikke fremprovosere lyden (er ikke tilstedet i det hele tatt ved vanlig kjøring, kun over fartsdumper og lignende, og heller ikke da veldig høy, men hørbar). Jeg tok dem på prøvekjøring og "viste" dem lyden. Da hørte de den. De sjekket at ingen ting var løst (det var ingen slakk under), de smurte opp ledd (til tross for at ingen ting var tørt) og de kuttet angivelig av 10 cm (!!?) av en støtpute av noe slag. Det var ingen ting galt med stabstag. Lyden har ikke endret seg og er like fremtredende. Jeg mener lyden er noe mer fremtredende nå sammenlignet med i sommer, kan være pga. mer fuktig vær nå. Lyden er der i lik grad og styrke uavhengig av om det står sommer- eller vinterdekk på. Hva kan denne lyden komme av? Forslag til hva jeg kan be BMW sjekke neste gang? Forslag til hvordan jeg kan kjøre bilen for å utelukke årsaker til lyden? På forhånd mange takk =) Jeg skulle ønske jeg var av typen som ikke brydde meg om slike lyder som man egentlig ikke hører om man ikke hører etter...
CrZyWiz Skrevet November 6, 2013 Skrevet November 6, 2013 Hadde samme på en 2008mod E92, og da var det støtdemperputene.
Anterialis Skrevet November 6, 2013 Forfatter Skrevet November 6, 2013 Måtte du bytte hele puten? BMW har altså kuttet denne støtdemperputen (de mente også dette kunne være problemet), men de byttet den altså ikke ut. Bør jeg forsøke bytte hele puten?
CrZyWiz Skrevet November 6, 2013 Skrevet November 6, 2013 Jeg forsto det slik på BMW at de byttet putene på begge sidene forran. Det var en garantijobb, så jeg gjorde ingenting Lyden forsvant, og jeg fornøyd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå