Gå til innhold

Kjøpsråd BMW 320dat E91

burny
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Lurer på erfaringer/kjøpsråd ang. kjøp av E91

Har alltid hatt VW/Audi, ingen erfaring med nyere BMW.

Bilen jeg lurer på er: 09mod (facelift) 320dat Xdrive Msport Stasjonsvogn.

- Noen kjente feil/problemer med disse bilene som bør sjekkes før kjøp? Har disse bilene problemer med rust/sinkslipp osv?

- Åssen er service-intervall på disse bilene og hva koster det hos BMW-verksted? (Tenker på Intervall for Reg.reim, girolje ++ )

- Noe utstyr man "må" ha med, har fått med meg Navi proff, Hifi/individual anlegg, xenon ++

- Hvor kan jeg finne oversikt over utstyrskoder bilen er levert med, på nett?

Setter stor pris på tips/råd! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mange importbiler uten setevarmer.. Det er ett must for meg :) Og koppeholderene er også ett skjeldent men kjærkomment tilbehør :)

Ellers finnes det jo uendelig av utstyr man kan få, så det kan være greit å finne ut hva som er viktig for deg.

Jeg letet lenge etter min bil, men til slutt fant jeg en med skinn, automat, panorama takluke, comfort access, Adaptive Xenon, elektrisk utfellbart hengerfeste, full M-pakke (utv og inv.), fullt servicehefte, justerbare coilovers, stor Navi, blåtann, regnsensor, elektrisk innfellbare speil med varme og vipp funksjon, automatisk nedblendbart sladrespeil, isofix forran og bak ++++ og selvsagt setevarme og koppeholdere ;)

Pass på å bytt veivhus ventilasjons filteret på turbodiesel motorer da dette ikke er en vanlig del av servicen, men kan få turboen til å ryke om det går tett.

Ellers er det vel lite problemer med rust osv. Er noen kuler og bærearms foringer som er typiske slitedeler, men ikke noe unormalt.

Motorene har register kjede, så det er ingen register reim å skifte :) Kjede strammere skiftes på service eller når det begynner å lage lyd, men kjeden er ca evigvarende.
Personlig anbefaler jeg å benytte normal olje (castrol) og skifteintervaller framfor longlife oljer og lange service intervaller.. Har inntrykk av at det ikke er så bra for motoren med de lange service intervallene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...