SimenEliassen Skrevet November 6, 2013 Skrevet November 6, 2013 Hei, jeg så kjølevæskelampen lyste da jeg startet bilen (e46 00 mod.) Tenkte å etterfylle litt, men ekspansjonstanken var helt tom. Så jeg vet ikke åssen type forrige eier har fylt på. Hørt at det ikke er bra å blande kjølevæsker (rød og blå) Det er vel blå man skal fylle, men noen som vet hvordan jeg kan sjekke åssen kølevæske som er på bilen? Og i såfall burde jeg fulle på konsentret blå? Litt flaut å skrive innlegg om noe så simpelt, men tar ingen sjanser Takk for svar!
lagunilla Skrevet November 6, 2013 Skrevet November 6, 2013 Løsne tappepluggen under bil og la det renne dråper.
Julianv Skrevet November 6, 2013 Skrevet November 6, 2013 Kjøp nye typen rød (G13+) Kan blandes med alt..
bjalle Skrevet November 6, 2013 Skrevet November 6, 2013 Konsentrert kjølevæske må blandes ut med 50 prosent vann før du heller den på,var tanken tom bør du sjekke etter lekkasjer og etterfyll kun når motor er helt kald ellers suger den inn luft i kjølesystemet.For å sjekke om systemet er ok så kjør motoren gjennomvarm på kvelden,skru opp lokket på tanken neste morgen så skal det hørbart suse når du åpner lokket,da er systemet tett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå