Papperboy Skrevet November 7, 2013 Skrevet November 7, 2013 Var å kjørte en tur til svergie da billen plutselig stoppet under pådrag.. kuttet helt også fikk jeg opp motorlampe også står det engine power restricted i idrive.. men jeg har mista all kraft.. ingen respons fra pedal. . Når jeg kjører til siden så stopper motoren når jeg trykker inn clutchen. . Stopper den å prøver å starte den igjen.. da bare går den på starteren (veldig lett) både jeg og min kompis som er mekaniker var vel enig om at det virka som den ikke fikk diesel... (ca halv tank igjen) Dette er på en 123d men er vel sikkert noe som kan være på alle disse motorene.. Nå står bilen på bilia i udevalla og håper egentlig at noen har hatt noe lignende på sin n47d20 så jeg kan fortelle de hvor de skal lete så jeg slipper at de feilsøker i 100år for å finne feil på en sensor til 100kr og regninga kommer på 20.000,- Så håper noen her har hvert borti noe lignende.. Mvh fredrik
Papperboy Skrevet November 7, 2013 Forfatter Skrevet November 7, 2013 har lest litt rundt om N47 register havari.. håper for all del det ikke har skjedd.. :/
MoldE90 Skrevet November 8, 2013 Skrevet November 8, 2013 Akkurat det samme som skjedde med min N47 08mod. eneste forskjellen at med meg skjedde det ved girskift og motoren stoppet omtrent samtidig. Registerkjedestrammer hengte seg opp og kjedet hoppet over en tann eller to. Små verksted anbefaler utbedring, store verksted/kjeder (høy timepris) anbefaler shortshift motorbytte. Om det er dette som har skjedd, så har jeg masse dyrekjøpt erfaring/info. Bare ta kontakt.
Papperboy Skrevet November 8, 2013 Forfatter Skrevet November 8, 2013 Her har kjedet ryki.. egentlig litt flaks at den står i svergie. . får pris på fiks på mandag..
Otis Skrevet November 8, 2013 Skrevet November 8, 2013 Ikkje bra. Voi voi, hva koster noe slikt da? Ja, vi får se på mandag da. Men som du sier, egentlig greit at det skjedde i Sverige ja.
LarsBMW Skrevet November 9, 2013 Skrevet November 9, 2013 "Nå står bilen på bilia i udevalla og håper egentlig at noen har hatt noe lignende på sin n47d20 så jeg kan fortelle de hvor de skal lete så jeg slipper at de feilsøker i 100år for å finne feil på en sensor til 100kr og regninga kommer på 20.000,-" BMW verkstedet kjenner nok disse motorene bedre enn gjengen på bimmers.no...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå