Gå til innhold

Feilkode 4501 - Hva menes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok en diagnose på min E46 her om dagen og fikk følgende feilkode: 

4501 4501 Exhaust Gas Recirculation

Såvidt jeg forstår er dette EGR-ventilen ? 

Så jeg tok av EGR ventilen og renset den. Var ikke så ille syns jeg. Litt koks på veggene men gikk fort bort med litt midler.

Har ikke tatt diagnose etterpå, men jeg har mine tvil på at overnevnte feilmelding kom av så lite koks i EGR ventilen?

Sier tallene 4501 noe spesielt hva som er feil? Ingen varsellamper i bilen, og den går helt normalt.  

Skrevet

Noen bilder av EGR: 

post-53585-0-15889300-1383870276_thumb.j

post-53585-0-82226000-1383870292_thumb.j

Ble ganske ren etter litt rens. 

post-53585-0-44908400-1383870324_thumb.j

Noen som vet hva denne "forede" slangen er? Er festet på høyre side av EGR, men denne hang løst nedi motorrommet fra EGR. Er det en slags overtrykkslange eller noe slikt? 

Hvis det betyr noe, fikk jeg også feil på 3 av 4 glødeplugger og Glow Control Unit på samme diagnosetest. Vet ikke om det er relatert til førstnevnte feilkode. 

Skrevet

Den forede slangen er vakumslangen som skal styre ventilen. Om den var løs, som du sier den var, så kan du få feilkode på den ja. Men siden du har 150hk e46? Så får du "check engine light" på instrumentpanelet.

Dog så betyr ikke dette noe, bilen er likedan, bare at du slipper eksos i innsuget.

Skrevet

Ok,, hvor skal denne sitte? Altså den forede vakumslangen? 

Dette er 150hk versjonen ja, facelift. Har ikke fått motorlampe i dash enda ihvertfall. 

Skrevet

På 136 hk vet jeg hvor den skal sitte, og det er til høyre for batteripolen inne på en liten fordeler.

Men jeg er ikke sikker at det er likedan på 150hk.

Skrevet

Ok, får prøve å finne ut av det. Er ikke akkurat så lang den slangen, så hører vel til på høyre side av motor et sted. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...