Evsgr Skrevet Januar 27, 2014 Forfatter Skrevet Januar 27, 2014 Siden sist har jeg fått malt og montert calipere, malt ene kanalen, lufta bremser og clutch, har da også montert grenrør, byttet ledningsnett på motoren og strekt opp nye ledninger fra dynamo til starter og fra starter til batteri, byttet tempføler til en fra 520(kjøpte selfølgelig ny, koster 100 lappen), rensa tomgangsregulatorenHar vært og henta meg en 525tds zf kasse. så monterte enkeltmasse svinghjul, lamell, trykkplate og utløserlager og satt på girkassa. kjøpte olje men har enda ikke fylt på, tenker jeg gjør dette samtidig som jeg bytter på motor og diff.Siden det er en 525 tds kasse på en m50 så står girkassa litt skrått, så jeg måtte lage nytt girkassefeste.. var no dritt at jeg glemte og ta bilder under hele prosessen men sveiste meg hvertfall ett solid feste Girkassa er forresten helt sjukt tight og smud og gire med:D litt rart med tanke på at giroverføringa også står skrått men har rett og slett ikke utstyr til og sveise alu.. er jo bare litt langt til 5 giret, haha mulig jeg gjør noe med det etterhvertsitter nå og venter på hardyskive og bensinpumpe fra nai.. venta i over 2 uker fordi de ikke hadde hardyn på lager.. så tenker jeg at jeg sender gamle og nye mellomakslingen til hamar på sveising og balansering.håper ikke det tar alt for lang tid da jeg får lappen om 2-3 måneder og helst vil ha e34'n ferdig til det må bytte frontrute og dritt så må kjøre den inn til byen.. girkassefeste, mobilbilder så er noe drit må jo ha shortshift:D
Evsgr Skrevet Februar 4, 2014 Forfatter Skrevet Februar 4, 2014 Fått inn litt interiør og prøvemontert fangere bare for og se litt resultater og få litt motivasjon har ingen bilder av interiøret, ikke at det er så mye og se heller. helt vanlig grått stoff interiør... Har hvertfall et bilde med en kompis sine felger..
sveigis Skrevet Februar 4, 2014 Skrevet Februar 4, 2014 Gøy å se folk som legger tid og penger i e34. Denne blir nok fin til slutt.Og sist men ikke minst,rød e34 er fint. Har du lagt opp nye dristoffrør helt til tanken?
Evsgr Skrevet Februar 6, 2014 Forfatter Skrevet Februar 6, 2014 Gøy å se folk som legger tid og penger i e34. Denne blir nok fin til slutt.Og sist men ikke minst,rød e34 er fint. Har du lagt opp nye dristoffrør helt til tanken? Haha er gøy og gjøre det også takk for tilbakemelding ! Ja alt av rør og slanger er nytt Ser bra ut takker, ja begynner og bli nå fikk pakke fra nai idag med ny bensinpumpe og hardyskive, venta i 3 uker på den fordi hardyskiva ikke var på lager.. og når jeg endelig får pakka så har de klart og sende meg feil hardyskive, irriterendes men haster jo ikke da jeg ikke får sendt mellomaksling til sveising før neste uke.. Har hvertfall ett bilde av nye pumpesystemet.. og ja liker og stripse ledninger
Evsgr Skrevet Februar 20, 2014 Forfatter Skrevet Februar 20, 2014 altfor lenge siden jeg har oppdatert her grunnet dårlig motivasjon Har ikke gjort altfor mye men har fått startet motoren, er en jævlig lang og flau historie så den får dere ikke høre. men fikk bytta tennplugger til slutt og da fyra den!Bråka jo som faen uten eksos så må jo innrømme at jeg smilte litt Har ikke gjort så mye ellers egentlig, har også glemt og ta bilder igjen så er jo ikke akuratt et morsomt innlegg og lese..Fikk no plastidip i posten igår da så nå er halve bilen shadowline, får ta noen bilder og slenge ut enten ikveld eller imorgen:)har trua på at jeg får fiksa mellomaksling i neste uke da så da er den kjørbar hvertfall:) mangler bare eksos, luftfilter og en slange da så skal den gå igjennom eu.har jo luftfilter til luftfilterboksen liggendes, men luftfilterboksen min er jo fra gamlemotoren(m50b20) så lmm er jo altfor stor til og gå inni der..Er forresten på leiting etter analogt speedometer, har et fra 525 tds hvis noen trenger:)Ellers blir jeg 18 i april og oppkjøring står for tur, jævlig kjipt og ikke bli ferdig med e34'n til det grunnet penger.. men får vell bare kjøre cherokee til den er klar
Evsgr Skrevet Mars 3, 2014 Forfatter Skrevet Mars 3, 2014 Halla !Sendte mellomaksling til sveising forrige uke, skal være ferdig idag eller imårra men tar jeg ikke helt feil så tar det vell lenger tid det også..Ellers har jeg fått plastidippa litt mer da, så nå er halve e34'n min shadowline. Helt sjukt hvor mye bedre bilen ble, vil anbefale alle som kjører rundt med chrome lister/nyrer om og lakke de eller sette på orginal shadowline da.. Orginal lister er langt over budsjettet mitt for tiden desverre så da ble det og teste plastidip Jeg plastidippa også plastikken rundt lyktene og chrome ringene rundt lyktene.Satser på og få bygd meg eksos iløpet av de neste 2 ukene så daa må man jo ut og prøvekjøre etterhvert da, gleder meg Var fullt med biler i verksted igår så fikk ikke tatt bilder fra riktige vinkler.. er jo mobilbilder også så har ikke så mye og si, får se om jeg får somla meg til og tatt noen ordentlige bilder med ordentlig kamera etterhvert
Evsgr Skrevet Mars 20, 2014 Forfatter Skrevet Mars 20, 2014 Fått gjort litt mer i det siste, blitt ferdig med shadowlinen på høyresia og det ble mye bedre en på andre sia så lurer på om jeg må gjøre opp igjen...Ellers har jeg fått lakka hatthylla og c-stolpe dekslene, lakka de igår så kommer bilde på neste update Jeg la opp nye strømkabler igjen da jeg var redd de jeg allerede hadde lagt opp var for tynne, dyrt men digg og være sikker ENDELIG fått handla meg girkasse olje og diff olje som jeg tenkte jeg skulle bytte idag, handla meg nytt kn filter igår også så nå nærmer det seg virkelig.. har enda ikke fått igjen mellomakslingen da fyren sku bort denne uka også, så håper jeg får den neste uke en gang..Er fryktelig på leiting etter m5 skjørter, så skrik ut om du har!!Felgene jeg har kjøpt Er ikke så mye og se, men er jo et batteri da som er under baksete. kappa bort feste i motorrommet og flytta det Shadowline! diggerem5 diffen får dyr og god olje(castrol syntrax 75w-140) måtte jo få med kn filteret jeg kjøpte også haha
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå