Oddnodd Skrevet November 13, 2013 Skrevet November 13, 2013 Hei. Har eit solid Helvette med ein trangsynt biltilsynet ansatt som ikkje vil godkjenne eit justerebart senkesett til min e90. Dette er tuv godkjent. Har og fått alle papir på att de stemmer sånn som det er montert( sendt bilde) av importør og av ta technix i Tyskland, men denne kontrolløren meiner fortsatt att det er eit farlig sett og mangler deler. Det eg lurer på er om noen har eit sånt sett på sin e90? Settet har delenr. Evogwbm06. Viss eg hadde funnet ein som hadde lik sett innskrevet i vognkort så hadde eg kunna sagt att det var blitt godkjent andre plasser. Veit ikkje om det hjelper då denne mannen har satt det ut att dette settet er livsfarlig å kjøre med!! Kan og sei att det han mener er feil er att det mangler ei skål eller noe under fjørene der som justeringsmutterene er å viss denne fjøren knekkker vil den gå rett av demperen mannen er riv risken sinnssyk gal i hode å eg kommer ingen vei med han... Å viss noen vet korleis eg ska få tatt dette videre når det gjelder klaging og sånn. Ganske rådvill etterkvart! Jævla nazist kontrollør faen;-)
bmw-520i Skrevet November 13, 2013 Skrevet November 13, 2013 Hei. Har eit solid Helvette med ein trangsynt biltilsynet ansatt som ikkje vil godkjenne eit justerebart senkesett til min e90. Dette er tuv godkjent. Har og fått alle papir på att de stemmer sånn som det er montert( sendt bilde) av importør og av ta technix i Tyskland, men denne kontrolløren meiner fortsatt att det er eit farlig sett og mangler deler. Det eg lurer på er om noen har eit sånt sett på sin e90? Settet har delenr. Evogwbm06. Viss eg hadde funnet ein som hadde lik sett innskrevet i vognkort så hadde eg kunna sagt att det var blitt godkjent andre plasser. Veit ikkje om det hjelper då denne mannen har satt det ut att dette settet er livsfarlig å kjøre med!! Kan og sei att det han mener er feil er att det mangler ei skål eller noe under fjørene der som justeringsmutterene er å viss denne fjøren knekkker vil den gå rett av demperen mannen er riv risken sinnssyk gal i hode å eg kommer ingen vei med han... Å viss noen vet korleis eg ska få tatt dette videre når det gjelder klaging og sånn. Ganske rådvill etterkvart! Jævla nazist kontrollør faen;-) jeg hadde reist til annet sted og godkjent det. dette er sikkert en person som kjører nissan leaf
Kjell Z3 Skrevet November 13, 2013 Skrevet November 13, 2013 jeg hadde reist til annet sted og godkjent det. dette er sikkert en person som kjører nissan leaf Haha, Nissan Leaf du... Jeg vil først og fremst råde trådstarter til å ikke bruke samme språk på biltrangsynet som i sitt innlegg her, da er det i alle fall ingen god dialog der. Oddnodd og Thundercoil reagerte på dette 2
Oddnodd Skrevet November 13, 2013 Forfatter Skrevet November 13, 2013 Hehe..nei har vert rolig sindig og saklig heile veien når eg har diskutert med bt..men alle har vel ei grense der det til slutt ikkje er mulig å vere hyggelig å grei med sånne folk! Reiste ned til et Anna bt, der hadde dei jaggu mangellappen liggende på pulten med markert skiltnr så dei har vel ein plan for å hindre meg i å få den igjennom uansett om kor eg levere den inn og alt er riktig. Derfor eg prøver å få tak i noen som har eit slikt sett godkjent på bilen sin For visst dei har godkjent eit før kan dei ikkje gå tilbake på vedtaket dei har godtatt har eg hørt?
Bruce Skrevet November 13, 2013 Skrevet November 13, 2013 Jeg hadde problemer med en golf, men den gangen jeg tok med paragrafene som sa at de ikke hadde lov til å gjøre som de gjorde, blei de nødt til å godkjenne det uansett hvor mye de ikke hadde lyst så let litt på google etter paragrafer som forteller at du har alt som trengs og det er de som gjør feil Sent from my GT-I9295 using Tapatalk
stianvell Skrevet November 13, 2013 Skrevet November 13, 2013 fikk godkjent TA-Tecnicx ganske lett på BT jeg, Var kallt inn på full tekninsk,(pga senk) å møtte opp på stasjon med papirer på senkesettet, så så han på nummerene på fjærene, å at de stemte med TÜV papirerne å sa at det så flott ut. spurte ikke om 4hjulskontroll eller noe, noe som jeg ikke hadde hatt heller Dette var da i Skien..
Popza Skrevet November 13, 2013 Skrevet November 13, 2013 Jeg skal på godkjenning med min E36 hot BT på mandag. Jeg har TA Technix. Da jeg spurte på tlf; da jeg bestilte time så sa han: "Har du TUV papirer og firehjulskontroll så er dem så å si godkjent allerede". Så håper på at det stemmer. Hvor kjøpte du senkesettet ditt?
Oddnodd Skrevet November 13, 2013 Forfatter Skrevet November 13, 2013 Kjøpte det på qwt i Bergen. Dei har og sendt Mail til han kontrolløren. Nordic import (nai) sendte bilder som kontrolløren har tatt av settet videre til ta technix i Tyskland og fått bekrefta med bilder av settet sånn som det er montert hos meg å skrevet att det er sånn det skal vere og att det stemmer slik i henhold til tuv papirer. Eg og trudde jo att så lenge eg hadde alle papirer så skulle det gå igjennom. Har tatt 4 julstilling og har godkjente tuv papirer.Men kontrolløren har rett å slett klikka..han har ikkje målt noen av målene frå tuv papirer eller sett på om det stemmer med antall ringer på fjærer. Han har sett på nummerene på settet og dette stemmer med tuv papirer, men allikevel så ville han ikkje godkjenne det!! Så no er det ingen skilt på bilen, siden settet er liiiivsfarlig å kjøre med! og eg må enten klage på vedtaket å vere uten bil i dei vekene eller mnd dette tar. Eller eg må ta sjansen og prøve en annen plass noe eg har gjordt. Har bestilt time på ein Anna BT, men det var jo ikkje før 4/12 så uansett er eg uten bil fordi denne mannen har tatt lover og regler i egne hender. Blir heilt oppgitt og tafatt av heile greia kjenner eg..er jo ikkje meir eg kan gjøre enn å klage og vente...tenker att uansett om eg får igjenom klage så kan eg love deg han ikkje får så mye som ein liten beskjed smack på fingrene eingong får vel bare lov å styre på med neste mann som skal godkjenne noe han ikkje klarer å skjønne! å det irriterer meg!
Oddnodd Skrevet November 13, 2013 Forfatter Skrevet November 13, 2013 fikk godkjent TA-Tecnicx ganske lett på BT jeg, Var kallt inn på full tekninsk,(pga senk) å møtte opp på stasjon med papirer på senkesettet, så så han på nummerene på fjærene, å at de stemte med TÜV papirerne å sa at det så flott ut. spurte ikke om 4hjulskontroll eller noe, noe som jeg ikke hadde hatt heller Dette var da i Skien.. Var det på ein e90? Er veldig på utkikk etter noen som har papirer på tilnærma likt sett som er godkjent så kan eg slenge det i bordet også nå når eg prøver på neste plass. Settet mitt har dele nr. Evogwbm06
Oddnodd Skrevet November 13, 2013 Forfatter Skrevet November 13, 2013 Jeg hadde problemer med en golf, men den gangen jeg tok med paragrafene som sa at de ikke hadde lov til å gjøre som de gjorde, blei de nødt til å godkjenne det uansett hvor mye de ikke hadde lyst så let litt på google etter paragrafer som forteller at du har alt som trengs og det er de som gjør feil :-)Sent from my GT-I9295 using Tapatalk ska ta å søke litt på lovverket no husker d hvilke paragraf du brukte? dei eg finner viser bare til retningslinjer og då kan vel dei overkjøre dei siden det bare er retningslinjer tenker eg? Meir Umulige folk ska ein leite lenge etter trur eg
Bruce Skrevet November 13, 2013 Skrevet November 13, 2013 Haha ja han blei skikkelig ufordragelig når han blei satt på plass men tilslutt kom han krypende og nesten ba om unnskyldning skal prøve å lete litt Sent from my GT-I9295 using Tapatalk
Popza Skrevet November 14, 2013 Skrevet November 14, 2013 Ringte Statens Vegvesen igjen i dag(snakket med en annen person denne gangen), og spurte om at det var sant at dem mente at TA Technix var et livsfarlig senkesett, fordi jeg skal godkjenne dem på mandag. Først sa han så lenge jeg hadde TUV papirer så var det greit(som den forrige personen sa på telefonen). Men etterhvert som vi snakket så sa jeg at jeg hadde lest om en person på bimmers.no(deg) som ikke hadde fått godkjent sin E90 med TA Technix fordi kontrollør mente det var et livsfarlig sett. Da sa han; "Ja, når du sier det. Jeg hørte om den saken der. Det senkesettet der er livsfarlig og er ikke forsvarlig å kjøre med. Så jeg håper ikke du har det samme settet som han, fordi da ser det mørkt ut. Men det er uansett opp til han som er kontrollør, han står med myndighet til å velge å godkjenne det eller ikke" Må legge til at jeg synes det høres helt på trynet ut. Opp til kontrollør og ikke regelverket/TUV? Driver dem "cowboy-virksomhet" på Statens Vegvesen? Så hvis ALT er opp til kontrollør; så kan han finne på å tenke før jobb: "I dag skal jeg være en jævel og ødelgge for andre", så får ingen godkjent noe som helst? Har aldri vært borte i Statens Vegvesen, uten om når jeg har registrert og godkjent(med TUV-papirer) importbiler. Da var dem veldig hyggelige og ingen problemer i det hele tatt, så trodde ikke at dette med senkesett var noe stress; når man har TUV-papirer på det, og følger instruksjonen jeg får pr.telefon...? Har ofte hørt historier fra folk om at Statens Vegvesen er noen "kranglefanter og jævler", men har alltid trodd det var tull/overdrivelser. Men nå har jeg fått litt kalde-føtter før jeg skal dra på kontroll. Faen altså... Jeg har kjøpt det fra http://www.nordicautoimport.no (NAI) Jeg snakket face-to-face med han som jobbet der på "NAI", og han sa det ikke var noe problem å få dem godkjent; det var bare å vise TUV-papirer så var det i orden, det hadde han gjort selv til og med. Jeg kjøpte disse, ligner disse på dine? http://www.nordicautoimport.no/nb-NO/produkter/produkter-for-bil/bmw/ta-technix-justerbart-senkesett-e36-92.aspx
bmw-520i Skrevet November 14, 2013 Skrevet November 14, 2013 mer ubrukelige folk skal man lete lenge etter(obs nav), er noen som skiller seg ut fra st vegvesen syndromet og som er noe oppegående men er dessverre få av de. vis produsenten selger dette med papirer som viser at sette er godkjent til og monteres på e90. hvordan kan folk som ikke vet hva en fastnøkkel er og tror at en miljøbil ikke forurenser noe. si at dette sette er livsfarlig og kjøre med når de sykler til jobb og får folk til nesten og krasje 365 dager i året? dette sette stiver jo opp bilen og gjør at sjåføren klarer og unngå og treffe syklisten som kom fykende ut fra en busk og tilfeldig jobber på st. vegvesen Oddnodd reagerte på dette 1
Mikael-B Skrevet November 14, 2013 Skrevet November 14, 2013 Les godt gjennom kjøretøyforskriften, og om det finnes paragrafer der som motsier kontrolløren, kan du bruke dette som motargument. Eventuelt kan du anke saken videre til Veidirektoratet, og klage på dårlig konklusjon fra kontrollør.
Albino Skrevet November 14, 2013 Skrevet November 14, 2013 Har det kommet noe begrunnelse på hvorfor de mener dette settet er livsfarlig?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå