Gå til innhold

automat kasse på 7serie e38

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. har en 728i 96mod (ikke steptronickassa).

Jeg må helt ned i 2 giret manuelt for og få bilen til å rulle, men når bilen har fått litt fart kan jeg gire opp til 3,4 og D. så funker alt fint.

Noen som har peiling ?

Skrevet

Du får ikke noen feilmeldinger i dash ved oppstart?

Null feilmeldinger. alt er som det skal ellers.

Skrevet

Men du kommer altså ingen vei om du gasser fra stillestående med spaken i drive? Hører du noen lyder når du gjør dette? Har du sett noen oljelekkasjer fra girkasse?

Skrevet

Men du kommer altså ingen vei om du gasser fra stillestående med spaken i drive? Hører du noen lyder når du gjør dette? Har du sett noen oljelekkasjer franei

Nope, ingen framdrift. Heller ingen ulyder, girkassa girer mykt og fint når jeg har kommet opp i fart, revers funker.

har ikke sett noe lekasje, den må vel inn på verksted å sjekke olja i kassa da det ikke er peile pin:/

Skrevet

Sikkert lurt å få ta at en diagnose ihvertfall. Høres litt ut som om den har gått i nødmodus, men da hadde den vel ikke giret fin etter å ha kommet opp i fart.

Skrevet

Sikkert lurt å få ta at en diagnose ihvertfall. Høres litt ut som om den har gått i nødmodus, men da hadde den vel ikke giret fin etter å ha kommet opp i fart.

jepp. trudde også den var gått i nødmodus først, men den går jo som juling når jeg har fått rulla igang. og i nødmodus vil man vel miste mye motoreffekt `?

Skrevet

Mener normal nødmodus bare låser bilen i 3. Eller 4. Gir.

Edit:

Emergency Program When a malfunction occurs within the transmission, the Emergency program (failsafe mode) will be initiated. The Emergency Program will prevent unintended gear engagement and ensure driver safety. The following will occur during Failsafe Operation: •All shift solenoids are de-energized via TCM internal relay. •The pressure regulation solenoid is de-energized resulting in maximum line pressure. •The Torque Converter Clutch is de-activated. •The Reverse Lockout function is cancelled. •Shift lock solenoid is de-energized. •Fault indicators are active. The fault indicator varies depending upon model, year and cluster type etc. High version instrument cluster will display a message in the matrix display. Vehicles with low version clusters will display a fault symbol in the cluster. During failsafe mode the transmission will be shifted into a higher gear to allow the vehicle to be driven to a service location. Depending upon application, the transmission will shift into 3rd or 4th gear (on a 4spd) and 4th or 5th gear (on a 5 spd). For example the A5S360R transmission will go into 5th gear when there is a malfunction and 4th when there is a power failure to the TCM. Since pressure regulation ceases, the shift to failsafe mode will be abrupt or harsh, unless the transmission is already in the failsafe gear. On newer OBD II compliant vehicles, the MIL light will also be illuminated by the ECM (DME

Skrevet

www.e38.org/electran1.pdf

Takker for info. skal gi tilbakemelding når feilen er utbedret. får håpe det er bare en bagatell og at ikke kassa må byttes:/

• 3 months later...
Skrevet

Funnet ut noe her da?

Min 98 728 gikk i nødmodus pga dårlig batteri. Mener den låste seg i 4 gir og giret til 5 om jeg fikk litt fart. Og ned til 4 om det gikk sakte og jeg stoppet bilen.
Den var veldig treg og kjøre igang pga høyt gir.

Bytte batteri og alt ble bra.

Skrevet

Funnet ut noe her da?

Min 98 728 gikk i nødmodus pga dårlig batteri. Mener den låste seg i 4 gir og giret til 5 om jeg fikk litt fart. Og ned til 4 om det gikk sakte og jeg stoppet bilen.

Den var veldig treg og kjøre igang pga høyt gir.

Bytte batteri og alt ble bra.

har akkurat kjøpt et nytt 100a batteri. og bilen er feilsøket uten feilmld på automaten. den skal inn til olje og filter skift nå til uka, så får se da:) Hver gang jeg stopper i f.eks rundkjøring/avkjøringer så må jeg ned i 2 gir manuelt for å få drivkraft. har jeg den i D 4 el 3 så blir den bare stående å gjynge når jeg gir gass.

• 2 weeks later...
Skrevet

Ser ut som at automatkassa lider av en ukjent sykdom:/ feilen er enda ikke utbedret etter feilsøk og oljeskift. neste som kan gjøres er overhaling av kassa som koster 30000,-

noe peiling på hvor de selger automatkasser til en brukbar penge?

Skrevet

Der ligger jo 740i-kasser til 3-4k med relativt lav km.stand, så det bør jo være mulig å få tak i en bra kasse til en 728 til en rimelig pris.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...