gelber Skrevet November 17, 2013 Skrevet November 17, 2013 God morgen folkens Jeg har en e39 520i 2000 som har begynt å oppføre seg litt rart. Det er ingenting med motor, men når jeg skulle låse opp bilen tidligere i dag, så virka ikke sentrallåsen (Selv om jeg bruker nøkkelen til vanlig) Jeg måtte da vri på nøkkelen ekstra hardt for å låse opp førerdøra. Når jeg skrudde på tenningen og satt på defroster luft så var det ingen reaksjon. Så prøvde jeg å reise ned sidevinduet og så hørte jeg bare noe lyd som dere kan høre på videoen. Når jeg hadde kjørt 50mil så begynte plutselig alt å funke igjen. I tillegg var bagasjedøren åpen og ville ikke låse seg. Noe som vet hva det kan være? Eller hvor jeg kan evt. begynne å feilsøke? Regner med å ta en diagnose senere på dagen med INPA, men kanskje dere har et annet forslag? http://youtu.be/snjWhSwrMxk
gelber Skrevet November 17, 2013 Forfatter Skrevet November 17, 2013 Ikke så veldig, ca 9 varmegrader
LydMekk Skrevet November 17, 2013 Skrevet November 17, 2013 Kan være låscylinderen til startnøkkelen ved rattstammen. Google problemet og du vil se lignende problemer som det du har. Hender de begynner å kortslutte. Vet det høres tullete ut.
gelber Skrevet November 18, 2013 Forfatter Skrevet November 18, 2013 Jeg sjekka litt rundt men det fleste sliter med å starte bilen når låscylinderen begynner å ta kvelden
Otis Skrevet November 18, 2013 Skrevet November 18, 2013 Uansett så har jeg lest om veldig mange rare problemer når bakstykket på tenningslåsen er i stykker. Skift det og se.
gelber Skrevet November 25, 2013 Forfatter Skrevet November 25, 2013 Nå har jeg bytta den men det hjalp dessverre ikke. Symptomene er: - Lyset i dashbordet lyser og slukker helt tilfeldig - Det samme skjer med kjørelyset - sentrallåsen låser ikke alle dører - vifta (ikha) går veldig veldig sakte - bagasjeluka låser seg ikke I tillegg til at motorene som drar opp og ned vinduene høres ut som de ikke får nok strøm Det høres ut som det er dårlig kontakt ett eller et annet sted, men jeg klarte ikke å finne et fellespunkt som fordeler strømmen til de stedene. Noen som vet om noe annet jeg kan prøve?`
LK Skrevet November 25, 2013 Skrevet November 25, 2013 Har du sjekket batteriet og at den lader som den skal?
gelber Skrevet November 25, 2013 Forfatter Skrevet November 25, 2013 Jeg måler 12,25 fra bateriet nå. Skal måle alternatoren i morgen tidlig. Tror du det er det som kan være årsaken?
LK Skrevet November 25, 2013 Skrevet November 25, 2013 12,25 er jo litt lite,hvilespenningen bør vel ligge på 12,6 volt. Vet jo ikke om det er årsaken,men vet mye elektrisk kan begynne å tulle hvis batteriet er knekt. Siden ting virker igjen etter du har kjørt et godt stykke,kan jo det tyde på det. Mål spenningen på batteriet når bilen har stått over natta og se hva du får. Evnt. prøv med et annet batteri. Ladespenningen skal ligge på ca 14-14,4 volt.
gelber Skrevet November 26, 2013 Forfatter Skrevet November 26, 2013 Hei igjen. Jeg ladet opp batteriet til 100% i natt og problemene er forsatt der. Jeg kobla opp INPA og fikk følgende feilmeldinger Jeg sletta de meldingene og kjørte en liten tur og da kom det kun følgende feil opp: 148 power up from the PM FT
bmw_roadkill Skrevet November 26, 2013 Skrevet November 26, 2013 sitter ikke den rett bak hanskerommet.. 61356942042
gelber Skrevet November 26, 2013 Forfatter Skrevet November 26, 2013 Det jeg stusser litt på er at GM III har da i utgangspunkt ikke noe å si i forhold til lys og aircondition. Men noen som vet hva PM FT er?
Otis Skrevet November 27, 2013 Skrevet November 27, 2013 ZKE3_GM1 er jo grunnmodulen, og det er jo den som har feilkode.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå