Sadek Skrevet November 18, 2013 Share Skrevet November 18, 2013 Er det noen som vet hva BT ser på/etter på kontroll? Hva er det viktigste å ha papirer på? Med og uten donor bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet November 19, 2013 Share Skrevet November 19, 2013 Det er nok relevant å vite hva du skal bygge om. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sadek Skrevet November 19, 2013 Forfatter Share Skrevet November 19, 2013 Jeg har bygd om en 1998 523 til 540. Så vil gjerne vite alt av det BT ser på på kontrollen. Hva de er pirkete på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet November 19, 2013 Share Skrevet November 19, 2013 Siden du bygger om fra 6 syl til 8 syl, er de nok veldig interessert i dokumentasjon som viser at delene du har brukt, er likt som eller bedre enn på en 540. De er nok veldig interessert i vekt også, både aksellaster og totalvekter. Og selvsagt at du har oppfylt resten av kriteriene i søknaden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Parts24 Skrevet November 19, 2013 Share Skrevet November 19, 2013 Til syvende å sist dreier det seg om vekt.. Ribb ned bilen når du viser den, ta ut innmat i dørene, kil fast vinduene, sett inn lettere seter, fjern isolering osv osv.. tillatt totalvekt kan ikke være tyngre på den ombygde bilen i forhold til det som står i vongkortet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
powerfulglenn Skrevet November 19, 2013 Share Skrevet November 19, 2013 Håper det er greit og bare låne den her litt ellers så sier du ifra så sletter jeg det:)Noen som vet hva som må til for og bygge om til 523I? Jeg har 520I orginalt og 523 motoren er allerede i bilen min hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet November 19, 2013 Share Skrevet November 19, 2013 Det beste tipset er: søk først. Bygg etterpå. Da er de somregel mye enklere og ha med å gjøre. Her er svar på min søknad om 740 motor i min 728. Kjøretøy id: XX XXXXX Ombygging av kjøretøy reguleres av kjøretøyforskriftens kap.7. Etter ombygging skal kjøretøyet fortsatt tilfredsstillede krav som gjaldt ved førstegangs registrering (Kjøretøyforskriften (KF) § 1-4 pkt.2). Generelt ved motorbytte tillates det ombygd inntil det største motoralternativet bilen kunne leveres med fra fabrikk.Bilen må da ellers bygges teknisk lik utgaven med den aktuelle motoren. Vi sitter ikke inne med detaljspesifikkinformasjon om hva som skiller de ulike modellene så som garanti for at de rette delene er benyttet kan viakseptere bekreftelse fra verksmester på merkeverksted (BMW).NB: Bilens opprinnelige maksimalt tillatte akselvekter og totalvekt må ikke overskrides. I så tilfelle må detfremlegges ny vektgaranti fra kjøretøyfabrikkanten lydende på kjøretøyets understellsnummer. Det må videre fremlegges dokumentasjon for anskaffelse av deler/donorkjøretøy. Kjøretøyet må etter ombyggig fremstilles en trafikkstasjon for kontroll hvor endelig godkjenning kan gis. Din henvendelse anses nå som ferdigbehandlet fra vår side. Med hilsen Statens vegvesen Stor-Oslo distrikt Kjøretøy hallkontroll Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
powerfulglenn Skrevet November 19, 2013 Share Skrevet November 19, 2013 Jammen når jeg skulle søke så fikk jeg beskjed at jeg hadde sendt den feil og de gadd ikke si hvor jeg kunne sende min epost hen.. Noen som vet epost adressa til de i tønsberg evt? For det er ikke så langt unna meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet November 19, 2013 Share Skrevet November 19, 2013 Søknaden må vel sendes SFOR eller hva det heter i oslo.. Husker ikke adressen. Trafikkstasjjoner har ikke no med dette å gjøre. De er bare et verksted som ser på bilen å godkjenner. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
powerfulglenn Skrevet November 19, 2013 Share Skrevet November 19, 2013 okei Takk skal du ha Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet November 19, 2013 Share Skrevet November 19, 2013 Neida. Send e-post. Jeg gjorde det og fikk positivt svar tilbake med godkjennelse til å bytte motor. Husker ikke adr akkurat nå, men den kan jeg finne igjen.Edit: Her er adressen --> firmapost@vegvesen.noDu får svar pr. brev. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sadek Skrevet November 19, 2013 Forfatter Share Skrevet November 19, 2013 Jeg har fått godkjent søknaden ville bare spørre så jeg ikke kommer dit og ikke får godkjent:) Thomas oppi fra ombyggings avd var hos meg og titta på bilen min og dokumenterte og tok bilder av bilen min mens jeg hadde tatt ut motor og alt. Han var veldig positiv og ønsket meg lykke til. Tenkte å veie bilen til fredag, håper den er innenfor vekta pluss minus 75kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå