Andie Skrevet November 18, 2013 Share Skrevet November 18, 2013 Hei! Har en gammel bmw stående som jeg har lyst til å få på veien. Men har litt igjen å gjøre på den.Det er en BMW E34 525IX Touring, den er i god stand motormessig og har gått under 100.000km. Vil gjerne ha den på en service/ diagnose for å finne ut av alle feil/ mangler. Det er noen koblingsfeil med elnettet som gjør at noen knapper ikke fungerer osv. Bilen er fremdeles kjørbar da jeg tidligere har hatt prøveskilter på den. Mangler noen deler til interiør, deksler osv. Har dere noen tanker/ tips til hvor jeg kan anskaffe deler? Har liten skruerfaring selv, så hvis dere kan anbefale noen gode mekanikere/ verksteder hadde det vært fint! Gjerne i nærheten av oslo/ akershus. MVH Anders Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mimmers Skrevet November 18, 2013 Share Skrevet November 18, 2013 Hei, jeg ser at du har det samme problemet som meg. Det jeg gjorde var å kaste/vrake hele bmwen. Den var kliss lik din. Kjøp deg heller en Mercedes Benz, dem varer mye lenger og er mer classi. Eller du kan kontakte Bård i jernvare han hjelper deg med det meste hahaa. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
powerfulglenn Skrevet November 18, 2013 Share Skrevet November 18, 2013 Ikke hør på Mimmers.. Forbanna Troll!Andi: Verksted skal nok ha ganske mye for den jobben.. Men ta deg en dag også penn og blokk så skriver du ned litt også prøver du evt selv og rette opp i kablene, Er mye bil igjen når den har gått under 100.000 Er ikke mange av e34 IX tror jeg Feks sjekk om det er noe løst i sikringsbokser osv.. Begynn fra motorrommet og jobb deg bakover Evt skriver du en liste så hjelper folk på bimmers deg Evt så kjøp et multimeter så får du sett hva som får strøm og ikke Ser at det er mye ledningskaos bak, eller er det løse ledninger? Men ta gjerne mange bilder og spørr mye her på forumet også kan jeg også prøve og hjelpe deg så godt jeg kan Men ta endel bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bakken92 Skrevet November 18, 2013 Share Skrevet November 18, 2013 Holdet på å pusse opp en lik en som din:-) men har ikke feil på elnettet:-) og ikke tenk tanken på å kjøpe merche en gang, for da må du kjøpe deg sveiseapperat og lære deg å rustsveise. For det er det en del av på merchene... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thbrekke Skrevet November 18, 2013 Share Skrevet November 18, 2013 Hei, jeg ser at du har det samme problemet som meg. Det jeg gjorde var å kaste/vrake hele bmwen. Den var kliss lik din. Kjøp deg heller en Mercedes Benz, dem varer mye lenger og er mer classi. Eller du kan kontakte Bård i jernvare han hjelper deg med det meste hahaa. Ironi?? Er det mulig... Denne bilen har absolutt potensialet til å bli en pen bil! Kjøpte selv en E34 IX for noen år siden. Har gjort diverse med den (mer info om det finner du i tråden min som er linket i signaturen hvis det skulle være interessant!). Men uansett en E34 Ix er ikke en bil man ser ofte, særlig sjelden er de med kilometerstand på under 100k. Ta deg god tid og sett deg inn i de feil og mangler som er, som nevnt over meg her begynn foran og jobb deg bakover gradvis. IX er fenomenale vinterbiler, med 64% trekk bak og 36% foran er det utrolig gøy å leke seg på snøen, samt fremkommeligheten er heilt utmerket! Følger med videre her! Jente525IX reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andie Skrevet November 18, 2013 Forfatter Share Skrevet November 18, 2013 Takk for tilbakemeldinger! Var noe påtenkt jeg og fattern hosta opp for mange år siden, men har bare blitt stående pga tid/ penger. Som sagt innledningsvis så har jeg lite erfaring med bil, så vet jo ikke om alt som kan være feil engang. Så dette med diagnosen blir viktigst i første omgang;) Ringte litt rundt til forskjellige verksted, bilia skulle ha 1200,- /t for diagnose, 2400, /t hvis det tok mer enn 2 timer(Er dette sykt...?) Haha, uansett har jeg "kanskje" muligheten til å få lånt meg ett slikt multimeter, har hørt at disse kan være dyre? Ellers har jeg både verktøy og garasjeplass, er bare kompetansen som mangler>< Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
powerfulglenn Skrevet November 18, 2013 Share Skrevet November 18, 2013 Er vell en grei pris på diagnose tenker jeg det er bare og skrivd ned hva det diagnose verktøyet sier så ser man hva som er feil Multimeter kjøper du på biltema for maks 299 lurer på om det koster 199kr trenger ikke de feitaste Men jeg kommer til og farte litt forbi lillestrøm osv i vinter tenker jeg så evt hvis du har lyst så kan jeg sikkert svinge innom og hjelpe deg litt og forklare deg og lære deg litt vil du hoppe rett i det så lager du bare en liste med engang om hva som ikke fungerer Andy520iA reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå