chrottes Skrevet November 18, 2013 Share Skrevet November 18, 2013 Jeg har en e36 318i stående som jeg driver å ordner opp men tenkte jeg skulle spørre her om noen har bra tips på dette, bør jeg selge bilen hel eller selge deler for å prøve å tjene penger på den, d som bilen har er: skinnseter, mtech 1 styling, tilhørende spoiler, 4 19" svarte felger, justerbart senkesett, alt nytt av foringer foran, karroseri messig bra, noen flekker her å der, sote ruter m.m. Så d jeg jeg lurer på da er bør jeg gjøre den ferdig å få på 19" å eu godkjenne den eller bør jeg selge den i deler, for å få igjen mest penger? Kanskje litt vanskelig å svare på uten bilder men kan legge inn d etterhvert, takker på forhånd for tips rundt dette;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ketil Olsen Skrevet November 19, 2013 Share Skrevet November 19, 2013 Heisann chrottes og alle andre her inne Min erfaring tilsier at summen av alle deler skrudd sammen til en kjørbar og helst godkjent bil er i de aller fleste tilfeller høyere enn delene splittet. Nå finnes jo alltid unntak til regelen, og jeg kan nok forstå at du i dette tilfellet stusser litt. Det du også bør tenke på er tiden det tar å selge en hel bil i deler, og i de aller fleste tilfeller ender man opp med å kaste en del på skroten fordi det er rett og slett ikke marked for de delene man sitter igjen med. Du synes kanskje ikke en 318i tikker alle boksene for deg, men jeg er ganske sikker på at det finnes noen der ute som ser fornuften i å velge det istedenfor en "bensinslukende" 330, ikke sant ? Så som du sikkert skjønner vil jeg anbefale deg å sette den sammen og få den godkjent Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet November 19, 2013 Share Skrevet November 19, 2013 Greia er at det er svært få som bygger 4 dørs, 9/10 bygger coupe, og da med større maskineri enn 318. Derfor er dem i mine øyne ikke lengre så aktuelle som delebiler, selv om det klart finnest mye bra deler for dem med 318is og 320 foreksempel. Nylig EU godkjente biler er jo verdt en del i seg selv, så dersom du har muligheten til det uten større kostnader så kjør på. En 330 sluker nok ikke stort mere bensin enn en 318 fra en e36. 316/318 er regelrett dårlige motorer på di fleste måter, lite effektive, regreim og mange svakheter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrottes Skrevet November 20, 2013 Forfatter Share Skrevet November 20, 2013 Takk for svar, jeg ender nok opp med å eu godkjenne den å selge den hel så får man se om d blir no penger av d Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrottes Skrevet November 20, 2013 Forfatter Share Skrevet November 20, 2013 Men nå er d mange som har sagt til meg at jeg bør ta ut skinnsetene å selge dem utenom å sånn men d vil jo senke prisen på bilen i sin helhet så ser ikke helt den, ta av "dyre" deler å selge dem separert vil jo uansett senke prisen på bilen så er vel best som du sier å selge bil i sin helhet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå