vbjorkli Skrevet November 19, 2013 Share Skrevet November 19, 2013 Hei, har en bmw e46 2001 mod som varmeapparatet ikke fungerer når bilen starter, men kommer etter litt kjøring. Bilen leker litt kjøleveske men ikke veldig mye. Det siver varm luft ut når man kjører men kun når biler er i bevegelse, men etter litt kjøring så fungerer varmeapparatet som vanlig. Når det ikke er så kaldt ute så fungerer varmen nesten med en gang men viss det er kaldt tar det lengre tid. (tror jeg)... Noen som vet hva dette kan være, er lekkasjen grunn nok? eller luft i systemet? Takker for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
teaser23 Skrevet November 19, 2013 Share Skrevet November 19, 2013 hei. ja det kan vere på grunn av lekasjen og luft i systemet. det so må gjøreser å fikse lekasjen og lufte kjølesystemet:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vbjorkli Skrevet November 19, 2013 Forfatter Share Skrevet November 19, 2013 okei, får prøve å gjøra no med det i helga, så slippern å fryse hele vintern Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
teaser23 Skrevet November 19, 2013 Share Skrevet November 19, 2013 ja det er godt å ikke fryse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vbjorkli Skrevet Januar 12, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 12, 2014 Nå har jeg fått fiksa lekasjen, men fortsatt så fungerer ikke varmeapparatet slik det skal... Når det er kaldt ute og bilen har stått ute over natta fungerer ikke varmeapparatet, det siver luft men kun når jeg kjører i 60++, står jeg stille kommer det ingen ting. Men plutselig etter litt kjøring så startet apparatet, også blir det borte igjen og sånn kan det gå flere ganger, før det tilslutt fungerer som det skal. Og da fungerer det helt fint fram til neste gang den står kaldt over litt lengre tid.. Noen som vet hva dette kan være? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjølen Skrevet Januar 12, 2014 Share Skrevet Januar 12, 2014 Sjekk,,vannventil,,og slå varmeapparatet helt av og på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lierbimmer Skrevet Januar 12, 2014 Share Skrevet Januar 12, 2014 gjelder dette også om du setter opp viftehastigheten manuellt? om den står på auto vil den ikke blåse før vannet i kjøleanlegget er varmt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vbjorkli Skrevet Januar 12, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 12, 2014 har ikke noe som heter auto, har 1,2,3 og 4.. :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå